36 C
Athens
Παρασκευή, 19 Ιουλίου, 2024

ΑρχικήΑΡΘΡΑΠουρές πατάτας vs Πατάτες φούρνου: Τι να προτιμήσω;

Πουρές πατάτας vs Πατάτες φούρνου: Τι να προτιμήσω;

Αποτελούν και τα δύο αγαπημένη γαρνιτούρα σε ένα πιάτο με βάση το κρέας, το κοτόπουλο ή το ψάρι. Προσφέρουν σημαντικά θρεπτικά συστατικά και πέρα από νόστιμη αποτελούν μια υγιεινή και θρεπτική επιλογή συνοδευτικού. Ενα ερώτημα που πολλές φορές τίθεται είναι ποιο από τα δύο είναι πιο υγιεινό και πιο διαιτητικό, η πατάτα φούρνου ή ο πουρές της;

Αν θέλουμε να τα συγκρίνουμε θα πρέπει καταρχήν να θέσουμε κάποια δεδομένα. Και αυτά αφορούν το πώς μαγειρεύεται τόσο ο πουρές όσο και η πατάτα. Με βάση την καθημερινή πρακτική θα μιλήσουμε για μια μερίδα πουρέ (1 φλιτζάνι), ο οποίος για να φτιαχτεί περιέχει μία πατάτα, μία κουταλιά της σούπας βούτυρο, αλάτι και γάλα.

Αντίστοιχα για την πατάτα φούρνου τα πράγματα είναι πιο απλά, καθώς το μόνο που χρειάζεται είναι να ψηθεί με λίγο ελαιόλαδο.

Η σύγκριση ανάμεσα στον πουρέ πατάτας και στην πατάτα φούρνου

Ο πουρές πατάτας έχει  238 θερμίδες, 12,5 γρ. λίπους, 8,2 γρ. κορεσμένων λιπαρών, 5,7 γρ. πρωτεΐνης, 24,2 γρ. υδατανθράκων, 4,7 γρ. απλών σακχάρων και 125 mgr νατρίου. Η πατάτα φούρνου από την άλλη, έχει 267 θερμίδες, 7,2 γρ. λίπους, 0,6 γρ. κορεσμένων λιπαρών, 5,8 γρ. πρωτεΐνης, 44,2 γρ. υδατανθράκων, 0,4 γρ. απλών σακχάρων, 86 mgr νατρίου.

Λόγω της πρώτης ύλης τους και τα δύο αποτελούν καλή πηγή καλίου, που είναι σημαντικό για την ομαλή λειτουργία της καρδιάς και του νευρικό μας συστήματος. Μας δίνουν ενέργεια λόγω των υδατανθράκων που περιέχουν και αρκετές βιταμίνες συμπλέγματος Β, όπως και βιταμίνη C.

And the winner is…

Πατάτα φούρνου! Οι πατάτες φούρνου είναι χαμηλότερες σε κορεσμένο λίπος και νάτριο, συστατικά επιβαρυντικά για την καρδιαγγειακή μας λειτουργία. Παράλληλα, ο πουρές έχει περισσότερα απλά σάκχαρα, που επίσης δεν τα θέλουμε σε μεγάλες ποσότητες στη διατροφή μας.

Διορθωτικά tips

Για εσάς που είστε λάτρεις του πουρέ μην απογοητεύεστε… Προτιμήστε να φτιάξετε μόνοι σας τον πουρέ περιορίζοντας το αλάτι ή χρησιμοποιώντας κάποιο υποκατάστατο αλατιού που έχει λιγότερο νάτριο.

Χρησιμοποιήστε άπαχο γάλα μειώνοντας έτσι τα λιπαρά και ιδιαίτερα τα κακά κορεσμένα λιπαρά. Αποφύγετε το βούτυρο και χρησιμοποιήστε ελαιόλαδο, αναβαθμίζοντας σημαντικά την ποιότητα του γεύματός σας.

Σετικά άρθρα
Creative People

Τελευταία Νέα