Ομάδα ερευνητών ισχυρίζεται πως εντόπισε, σε ένα φρούριο στην Ιορδανία, την αυλή του ανακτόρου του βασιλιά Ηρώδη Αντίπα όπου ελήφθη η απόφαση να αποκεφαλιστεί ο Ιωάννης ο Βαπτιστής.
Οι παραπάνω ισχυρισμοί, οι οποίοι δημοσιεύονται σε νέο βιβλίο ομάδας ερευνητών της περιοχής της Νεκράς Θάλασσας, αφορούν σε ένα χώρο που η αρχαιολογική σκαπάνη έχει φέρει στο φως από το 1980 δεν είχε, ωστόσο, συνδεθεί μέχρι σήμερα με το παλάτι του Ηρώδη και τον θάνατο του προφήτη που είχε προαναγγείλει την έλευση του Ιησού Χριστού στη γη.
Πρόκειται για τον αρχαιολογικό χώρο του κάστρου της Μάχαιρας στην Ιορδανία. Η ομάδα των ερευνητών επιμένει πως η κυκλική αυλή που βρίσκεται σε ένα σημείο στην άκρη του κάστρου ταυτίζεται με την πίστα όπου η Σαλώμη χόρεψε τον θρυλικό Χορό των Εννέα Πέπλων χάρη στον οποίο κατάφερε να κάμψει τις αρχικές αναστολές του Ηρώδη πείθοντάς τον τελικά να αποκεφαλίσει των Ιωάννη τον Βαπτιστή.
Ο επικεφαλής ερευνητής Gyozo Voros ισχυρίζεται ότι στην αυλή υπάρχει ένα αψιδωτό κοίλωμα, όπου εκεί βρισκόταν ο θρόνος του Ηρώδη Αντίπα.
Μάλιστα, η ομάδα ανακατασκεύασε την αυλή του Ηρώδη με ψηφιακά μέσα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα livescience.com.
Οι ισχυρισμοί τους, ωστόσο, έχουν διχάσει την παγκόσμια αρχαιολογική και επιστημονική κοινότητα καθώς είναι πολλοί αυτοί που θεωρούν πως δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία για μια τέτοια σύνδεση.
Ο αποκεφαλισμός του Ιωάννη του Βαπτιστή, που τοποθετείται χρονικά μεταξύ 29 και 31 μ.Χ, έχει καταγραφεί ως γεγονός τόσο στις θρησκευτικές όσο και στις ιστορικές γραφές.
Η γνωστότερη εκδοχή της είναι αυτή που παρουσιάζει η Βίβλος με τον πασίγνωστο σαγηνευτικό χορό της Σαλώμης, ανήμερα των γενεθλίων του Ηρώδη Αντίπα ο οποίος, έχοντας μαγευτεί από την απαράμιλλη χορευτική γοητεία της, δέχτηκε να τής δώσει αυτό που ζήτησε, δηλαδή το κεφάλι του προφήτη που βάπτιζε χριστιανούς τους ανθρώπους και κήρυττε τον λόγο του Θεού.
Από την άλλη πλευρά ο Εβραίος λόγιος, ιστορικός και αγιολόγος Ιώσηπος Φλάβιος, ο οποίος κατέγραψε την ιστορία των Ιουδαίων στο βιβλίο του «Ιουδαϊκή Αρχαιολογία», απέδιδε τον αποκεφαλισμό του Ιωάννη, σε περιοχή που ταυτίζεται με αυτήν της ανακάλυψης, στο φόβο του Ηρώδη πως η ολοένα και μεγαλύτερη επιρροή του στα πλήθη, πιθανότατα, να έβαζε σε κίνδυνο το θρόνο του.