31.4 C
Athens
Σάββατο, 22 Ιουνίου, 2024

ΑρχικήΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ"Σύγχρονη Πολιτεία - Συνεργασία Ενεργών Πολιτών": Η θέση μας για τη ΣΜΠΕ...

“Σύγχρονη Πολιτεία – Συνεργασία Ενεργών Πολιτών”: Η θέση μας για τη ΣΜΠΕ του master plan του λιμένα Ραφήνας.

Η θέση μας για τη ΣΜΠΕ του master plan του λιμένα Ραφήνας.

Η θέση της δημοτικής παράταξης “Σύγχρονη Πολιτεία – Συνεργασία Ενεργών Πολιτών” αναφορικά με τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για το master plan του λιμένα Ραφήνας ΗΤΑΝ και ΕΙΝΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΗ για τους κάτωθι  αδιαμφισβήτητους λόγους και οι οποίοι διαφέρουν από φοβικές προσεγγίσεις  άλλων  αυτοδιοικητικών παρατάξεων και οι οποίοι  βασίζονται μόνο σε πραγματικά δεδομένα.

Ο Λιμένας Ραφήνας εξυπηρετεί σήμερα επιβατική κίνηση αλλά  και μεταφορές με φορτηγά οχήματα της ακτοπλοΐας καθώς  και τουριστική κίνηση που αφορά κυρίως σε ημερόπλοια και δευτερευόντως σκάφη αναψυχής από και προς τα νησιά των Κυκλάδων και την Εύβοια, όπως και την αλιεία έχει διακίνηση επιβατών της τάξεως των 2.000.000 και αυτοκινήτων της τάξεως των 500.000 ετησίως

Οι εγκαταστάσεις του,  πλήρως ανεπαρκείς,  αποτελούνται από το ημιτελές κύριο λιμάνι, το παλαιό λιμάνι, καθώς και το αλιευτικό καταφύγιο και ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ να  εξυπηρετήσουν ούτε με τη νέα ΣΜΠΕ του master plan τόσο τις σημερινές ανάγκες λειτουργίας του, πολύ δε περισσότερο,  αυτές που προβλέπονται μελλοντικά.

Το  σημερινό ημιτελές κύριο λιμάνι περιλαμβάνει τον βόρειο προσήνεμο και νότιο υπήνεμο μώλο, καθώς και τα κρηπιδώματα, για την εξυπηρέτηση οχηματαγωγών πλοίων συνολικού μήκους 340 m. Το παλαιό λιμάνι, αναπτύσσεται νοτιότερα και περιλαμβάνει έναν μικρό υπήνεμο μώλο και κρηπιδώματα συνολικού μήκους περίπου 200 m ενώ το αλιευτικό καταφύγιο υφίσταται βόρεια του προσήνεμου μώλου του κύριου λιμένα.

Οι λόγοι απόρριψης της ΣΜΠΕ που βρίσκεται σε διαδικασία διαβούλευσης είναι:

  1. ΜΗ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΕΓΚΡΙΣΕΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ ΟΔΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΜΕΣΩΝ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ.

Η κυκλοφοριακή μελέτη της ΣΜΠΕ  περιλαμβάνει ΜΟΝΟ τις απολήξεις της Αττικής οδού και του Προαστιακού metro- και αυτές μετά από παρέμβαση της δικής μας δημοτικής αρχής- ωστόσο είναι εν συνόλω αποσπασματικές και έχει ενσωματώσει και παλαιότερες ανεπίκαιρες, παρωχημένες, αποσπασματικές και μη αποδεκτές μελέτες του ΥΠΟΜΕ, όπως την ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ και ΠΑΡΩΧΗΜΕΝΗ κατασκευή ανισόπεδου κόμβου (ΑΚ) στη Διασταύρωση Ραφήνας  επί της Λ. Μαραθωνο.

Η σύμπραξη των κατασκευαστικών ομίλων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΑΒΑΞ  κατέθεσε στις 17 Μαίου 2023 πρότυπη πρόταση που περιλαμβάνει  ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ της διέλευσης  στον κόμβο Λ. Φλέμινγκ με Λ. Μαραθώνος, από  την οποία μελέτη οι υπεύθυνοι του ΟΛΡ, του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλιας και Νησιωτικής Πολιτικής και ως επακόλουθο οι μελετητές της ΣΜΠΕ έλαβαν γνώση μετά από  παρέμβαση της διοίκησης του δήμου, ΜΟΝΟ για τις απολήξεις των οδικών και σιδηροδρομικών έργων και όχι την ολοκληρωμένη πρόταση  που επιλύει συνολικά και με αποδεκτό τρόπο το θέμα προσβασιμότητας και βιώσιμης αστικής κινητικότητας στον τόπο μας.

Και μόνο η αναφορά σε κάτι που έχει απορριφθεί και έχει καταστεί παρωχημένο αποδεικνύει την προχειρότητα της προσέγγισης των μελετητών αλλά και του φορέα του ΟΛΡ.

Καταθέτουμε αποσπασματικά την παρακάτω απαράδεκτη παράγραφο για τον κόμβο της Διασταύρωσης

“Φάση Α: • Κατασκευή γέφυρας, που θα εξυπηρετεί τη διαμπερή κίνηση της Λ. Μαραθώνος, συνολικού μήκους 122,5μ. • Διαμόρφωση Κόμβου Κυκλικής Κίνησης, επί της σημερινής στάθμης του υφιστάμενου κόμβου, που θα εξυπηρετεί τις στρέφουσες κινήσεις, καθώς και τη σύνδεση μεταξύ των οδών Ανδρέα Παπανδρέου και Λ. Φλέμινγκ.”

Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι δεν γίνεται να εγκριθεί κανένα master plan ανάπτυξης του λιμένα Ραφήνας χωρίς ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΣ να εγκριθούν από την κεντρική κυβέρνηση οι μελέτες  κατασκευής των έργων της Αττικής οδού και του προαστιακού – metro, διότι μόνο έτσι η προτεινόμενη μελέτη έχει πραγματικά στοιχεία και  μπορεί να λειτουργήσει σωστά ένα λιμάνι, χωρίς να επιβαρύνει ένα τόπο κατους κοτοίκους του και προφανως όχι χρησιμοποιώντας το σημερινό δημοτικό οδικό δίκτυο που δεν έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί  κυκλοφοριακούς φόρτους στις ώρες αιχμής του λιμένα,  υποβαθμίζοντας ως επακόλουθο την ποιότητα ζωής των πολιτών μας.

  1. ΠΛΗΡΗΣ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗΣ ΜΕΛΕΤΩΝ ΛΙΜΕΝΑ ΡΑΦΗΝΑΣ ΜΕ ΣΒΑΚ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΡΑΦΗΝΑΣ ΠΙΚΕΡΜΙΟΥ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ.

Η υπο διαβούλευση ΣΜΠΕ προσθετικά στις “πρόχειρες” και ατεκμηρίωτες  θεωρήσεις της, δεν έχει επιλύσει με οποιαδήποτε προσέγγιση, το μείζον θέμα στάθμευσης των οχημάτων των χρηστών του λιμένα.

Επίσης σε καμία φάση σύνταξης της δεν υπαρχει συνεργασία με την πόλη (δήμο Ραφήνας-Πικερμίου), ώστε να εξευρεθούν λύσεις αποδεκτές και οι οποίες μπορεί να λειτουργήσουν σύμφωνα με το ήδη αναρτημένο ΣΒΑΚ του δήμου Ραφήνας Πικερμίου.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι δεν δύναται και δεν είναι συγκοινωνιακά λογικό να χρησιμοποιείται ο επικουρικός ανηφορικός δρόμου εξόδου του λιμένα ως κύριος δρόμος κατά την πρόσδεση των πλοίων για την απομάκρυνση των οχημάτων όταν οι πόλη έχει προγραμματίσει ένα πολλαπλό.σύστημα πεζόδρομων και ήπιας κυκλοφορίας για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής αλλά και τις βελτίωσης της οικονομικής ανάκαμψης της πόλης.

Μιας πόλης που στενάζει σήμερα από την μη ορθή λειτουργία ενός μεγάλου λιμανιού – αφού είναι το δεύτερο στο πανελλήνιο  σε αριθμό μετακινούμενων επιβατών και μάλιστα με παντελή ανυπαρξία υποδομών.

Επίσης δεν λαμβάνονται υπόψη σε κανένα στάδιο οι μελέτες των περιοχών που εντάσσονται στο Σχέδιο Πόλης με το ΕΠΣ, ούτε οι κυκλοφοριακες του μελέτες.

Η προσέγγιση των μελετητών αλλά και του ΟΛΡ και των μελετητών συμβάλλει ποικιλοτρόπως στην κατεύθυνση  διατήρησης της φαβέλας του λιμανιού που υποβαθμίζει την ποιότητας ζωής μας.

Οι κύριες επενδύσεις, που πρόκειται να αδειοδοτηθούν με την έγκριση του master plan, περιλαμβάνουν επεκτάσεις μώλων και κατασκευή νέων κρηπιδωμάτων, βυθοκορήσεις, κατασκευή υποδομών για την εξυπηρέτηση του υδατοδρομίου κ.ά., οι οποίες είναι υποκοστολογημενες στο ποσό των 50 εκ. ευρώ, ενώ στην πραγματικότητα είμαι άνω των 80 εκ ευρώ.

Όλα τα ανωτέρω καθιστούν αδύνατη στην πράξη την είναι αδύνατον λειτουργήσουν μη λαμβάνοντας υπόψη οι μελετητές  τις πολεοδομικές μελέτες με τις επιμερους μελετες τους, που εκπονεί ο δήμος με την κεντρική διοίκηση.

Αποτέλεσμα αυτής της μονοσήμαντης προσπάθειας είναι η ημιτελής προσέγγιση επίλυσης τόσο των  προβλημάτων στάθμευσης, πρόσβασης, αποχώρησης αλλά και των άλλων ζητημάτων (όπως χρήση παράκτιου μετώπου) με συνέπεια την εν συνόλω κατάθεση μη αποδεκτών και υλοποιήσεων  στην πραγματικότητα προτάσεων.

  1. Ανεξαρτήτως της ΣΜΠΕ δεν μπορεί κανένας να παραγνωρίσει ότι βρίσκεται σε χρόνια εκκρεμότητα με ευθύνη της κεντρικής διοίκησης, η ολοκλήρωση της παραχώρησης του παράκτιου μετώπου της χερσαίας ζώνης από το ΤΑΙΠΕΔ στο δήμο μας των περιοχών από το Πάρκο Καραμανλή έως τις Μαρίκες, ο περίβολος χώρος από το εξωκλήσι του Αγίου Νικολάου αλλά και το τμήμα της χερσαίας ζώνης περιοχή από το Μπλε Λιμανάκι έως το Κόκκινο Λιμανάκι, όπου απο το 2018 η δημοτική μας αρχή έχει δρομολογήσει.

Με την υπεύθυνη θέση μας, ζητούμε από τους αρμόδιους φορείς την απόρριψη της ΣΜΠΕ του master plan του λιμένα Ραφήνας, γιατί εμπεριστατωμένα δεν επιλύει τα προβλήματα ανάπτυξης και λειτουργίας του λιμένα Ραφήνας.

Εμείς στην “ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ- Συνεργασία Ενεργών Πολιτών” είμαστε εδώ για να διαμορφώσουμε ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ, ένα τόπο που μας αξίζει να ζούμε.

Σετικά άρθρα
Creative People

Τελευταία Νέα