25.7 C
Athens
Πέμπτη, 23 Μαΐου, 2024

ΑρχικήΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΠαραλαβή του 2ου ηλεκτροκίνητου λεωφορείου / Ανάπτυξη σχεδίου με 4 άξονες απ’...

Παραλαβή του 2ου ηλεκτροκίνητου λεωφορείου / Ανάπτυξη σχεδίου με 4 άξονες απ’ τον Κ. Καραμανλή

Το δεύτερο ηλεκτροκίνητο λεωφορείο, που θα πραγματοποιήσει δοκιμαστικά δρομολόγια στο κέντρο της Αθήνας, παρέλαβε σήμερα ο ΟΣΥ και στην παραλαβή στο αμαξοστάσιο του Ρουφ παρέστη ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.

Ο κ. Καραμανλής σε δηλώσεις του στη συνέχεια ανέφερε:

«Σε μια εποχή πολύ  δύσκολη για τη χώρα μας και για όλη την Ευρώπη, αφού από την μία έχουμε να αντιμετωπίσουμε την πολύ μεγάλη κρίση της πανδημίας και από  άλλη πρέπει να προετοιμάσουμε την Ελλάδα για την επόμενη μέρα, η ηλεκτροκίνηση κατέχει κεντρική θέση στην ατζέντα και το σχεδιασμό της Κυβέρνησης.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μαζί με την Κυβέρνηση συνολικά, έχουν θέσει την ηλεκτροκίνηση στο επίκεντρο της πολιτική τους. Για αυτό το λόγο έχουμε δώσει σοβαρά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ΙΧ και ταυτόχρονα μεγάλο μέρος από τα 1.300 νέα λεωφορεία που θα πάρουμε με το μεγάλο διαγωνισμό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα.

Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον γιατί πρώτον εξοικονομούμε ενέργεια και δεύτερον γιατί είναι φιλική προς το περιβάλλον.

Στο πλαίσιο αυτό η Κυβέρνηση σχεδιάζει να πάρει ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, τόσο στην Αθήνα, όσο και στη Θεσσαλονίκη, έτσι ώστε να αφήσουμε πίσω την εποχή που βλέπαμε ένα τροχαίο υλικό πολύ ταλαιπωρημένο, που ταλαιπωρούσε και τους εργαζόμενους, αλλά κυρίως τους επιβάτες και τους χρήστες των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Σήμερα είμαστε εδώ γιατί παραλάβαμε και το δεύτερο ηλεκτροκίνητο λεωφορείο που κάνει δοκιμαστικές διαδρομές στην Αθήνα. Στόχος των δοκιμαστικών διαδρομών  είναι να δούμε αν αυτά τα λεωφορεία μπορούν να ανταποκριθούν στις συνθήκες της χώρας μας. Ο σχεδιασμός είναι ο διαγωνισμός για τα νέα λεωφορεία να βγει στον αέρα τους επόμενους μήνες».

Κώστας Καραμανλής: Σχέδιο με τέσσερις άξονες για να γίνει η ηλεκτροκίνηση καθημερινότητα

Το ολοκληρωμένο σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ηλεκτροκίνηση, σε τέσσερις άξονες, παρουσίασε ο κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο Electric Vehicle Conference 2020, που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι διεθνώς στον τομέα των μεταφορών αποδίδεται περίπου το 1/3 της τελικής κατανάλωσης ενέργειας και το 30% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Καθώς και ότι ο ευρύτερος ευρωπαϊκός στόχος είναι μέχρι το 2050 ο τομέας των μεταφορών να μειώσει τις εκπομπές κατά 60% και η κυκλοφορία στις πόλεις να γίνεται αποκλειστικά με μη συμβατικά οχήματα. Επομένως, πρόσθεσε, είναι σαφές ότι η προώθηση της ηλεκτροκίνησης σε όλη τη χώρα εξυπηρετεί τους στόχους αυτούς, αφού συνεισφέρει σημαντικά στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην προστασία του περιβάλλοντος.

Ανέφερε όμως ότι στην ελληνική αγορά, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα κατέλαβαν το 2019 μερίδιο μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων οχημάτων, ενώ σε άλλες χώρες της ΕΕ τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4-5%, σε ορισμένες περιπτώσεις όπως στην Ολλανδία ξεπέρασαν το 10% και ειδικά στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%.

Ο κ. Καραμανλής παρουσίασε στη συνέχεια τους τέσσερις άξονες του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ηλεκτροκίνηση:

Πρώτον, ανανέωση του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων μας.

«Σήμερα έχουμε έναν από τους πιο γερασμένους στόλους αυτοκινήτων της Ευρώπης. Συνεπώς, πρέπει να δράσουμε τώρα πριν είναι αργά. Η Ελλάδα πρέπει να πάψει να είναι ‘‘νεκροταφείο αυτοκινήτων’’. Χρειαζόμαστε αυτοκίνητα που να ρυπαίνουν λιγότερο και να προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής και αναφέρθηκε στα συγκεκριμένα κίνητρα που δίνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

  • Για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών ΙΧ και δικύκλων
  • Για τα φορτηγά, αλλά και την ανανέωση με ηλεκτρικά οχήματα του στόλου επαγγελματικών οχημάτων των εταιρειών
  • Για την αντικατάσταση των ΤΑΞΙ, με επιδότηση που μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 8.000 ευρώ.

Σημείωσε δε ότι στο διαγωνισμό που ετοιμάζεται για τα 1.300 νέα, σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μεγάλο μέρος προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα.

Μάλιστα ήδη, κυκλοφορούν δοκιμαστικά δυο ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στο κέντρο της Αθήνας.

Ο δεύτερος άξονας του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου για την ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης.

Τα σημεία αυτά θα βρίσκονται σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, αλλά και σε ιδιωτικούς και κοινόχρηστους χώρους.

Πιο συγκεκριμένα, οι ειδικότεροι στόχοι που καθορίζονται στο Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής για την ανάπτυξη της αγοράς υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στον τομέα των μεταφορών, ορίζουν ότι φέτος ο αριθμός των σημείων φόρτισης θα προσεγγίσει τους 2.000, το 2025 τους 12.000 και το 2030 θα υπάρχουν 25.000 φορτιστές.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ορίσει συγκεκριμένα τις τεχνικές προδιαγραφές, τους όρους και τις προϋποθέσεις για την εγκατάσταση σημείων φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ώστε η αδειοδοτική διαδικασία να είναι γρήγορη κι εύκολη για τις επιχειρήσεις και παράλληλα ασφαλής για τους χρήστες.

 

Τρίτος άξονας του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η λεπτομερής παρακολούθηση της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, με το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, όπου θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι σχετικοί φορείς.

Το Μητρώο θα παρέχει στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στοιχεία όπως π.χ. τη διαθεσιμότητα των σημείων, την τρέχουσα κατάστασή τους, δηλαδή αν είναι ελεύθερο ή κατειλημμένο, καθώς και την τιμή και τον τρόπο πληρωμής.

Και τέταρτος άξονας του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι η προετοιμασία για τη νέα εποχή. Στο πλαίσιο αυτό, ρυθμίζεται η αδειοδότηση και λειτουργία συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων.

«Η ηλεκτροκίνηση είναι ακόμα ένας τομέας στον οποίον, δυστυχώς, η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αποδείχτηκε ότι ήταν προοδευτική στα λόγια, αλλά όχι και στην πράξη. Δεν υπήρχε καν ως θέμα στην ατζέντα της. Αυτή είναι η πραγματικότητα», σχολίασε κλείνοντας ο κ. Καραμανλής και εξέφρασε την πεποίθηση ότι με την ολοκληρωμένη πολιτική που έχει εκπονήσει η κυβέρνηση, αλλά και με την πολύτιμη αρωγή όπου είναι εφικτό της ιδιωτικής πρωτοβουλίας που στοχεύει στην καινοτομία και τον εκσυγχρονισμό της χώρας, πολύ γρήγορα, η ηλεκτροκίνηση θα γίνει στην Ελλάδα όχι ένας στόχος για το μέλλον, αλλά η καθημερινότητα στο παρόν.

Σετικά άρθρα
Creative People

Τελευταία Νέα