19.6 C
Athens
Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024

ΑρχικήFEATUREDΤο master plan επέκτασης του λιμανιού και το beach bar στις Μαρίκες

Το master plan επέκτασης του λιμανιού και το beach bar στις Μαρίκες

Ωφελημένος ο Ο.Λ.Ρ., περισσότερο από αυτόν οι εφοπλιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι και ακόμα περισσότερο οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στα «δημοφιλή» τουριστικά νησιά των Κυκλάδων. Χαμένη η τοπική κοινωνία, αλλά και οι επισκέπτες των παραλιών.

Γράφει ο Ηλίας Ταρναράς*

Ο Ο.Λ.Ραφήνας έθεσε στη δημοσιότητα το master plan για την επέκταση του λιμανιού της πόλης, με σοβαρότατες επιπτώσεις για το φυσικό περιβάλλον και την τοπική κοινωνία. Πέρα από τα αναμενόμενα φαινόμενα υπερπληθυσμού, που θα υποβαθμίσουν τη ζωή στην πόλη, το τεράστιο λιμάνι θα ενισχύσει την αναδυόμενη εικόνα ενός «βιομηχανικού τοπίου» στη Ραφήνα, όπως αυτό έχει ήδη προκύψει από τις συνεχείς παρεμβάσεις που περιορίζουν το πράσινο στην πόλη, με πρώτη και καλύτερη το έργο διευθέτησης (Μ. Ρέμα).

Ωφελημένος ο Ο.Λ.Ρ., περισσότερο από αυτόν οι εφοπλιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι και ακόμα περισσότερο οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στα «δημοφιλή» τουριστικά νησιά των Κυκλάδων. Χαμένη η τοπική κοινωνία, αλλά και οι επισκέπτες των παραλιών.

Σήμερα εισπράττονται τέλη από δύο εκατομμύρια επιβάτες, που αναμένεται να υπερδιπλασιαστούν αν υλοποιηθούν οι προτάσεις του master plan. Και παρά τον πακτωλό χρημάτων που ήδη εισπράττονται, ο Ο.Λ.Ρ. στοχεύει στην είσπραξη λίγων δεκάδων χιλιάδων ευρώ επιπλέον, από τη μέγιστη δυνατή εκμετάλλευση της παραχώρησης αιγιαλού σε καντίνα – αναψυκτήριο – beach bar στην παραλία Μαρίκες. Κάνοντας δύσκολη τη ζωή των λουόμενων στην παραλία, αφού όπως φαίνεται στη φωτογραφία, δεν υπάρχει χώρος ανάμεσα στη θάλασσα και τις ξαπλώστρες της καντίνας για να περπατήσουν αξιοπρεπώς προς το νότιο τμήμα της παραλίας. Αναγκάζονται λοιπόν να περπατούν ανάμεσα στις ξαπλώστρες και τα τραπέζια. Κάτι που δεν θα ίσχυε αν μειώνονταν η έκταση της παραχώρησης και αποσύρονταν η πρώτη σειρά τραπεζοκαθισμάτων.

Και μην αναρωτηθεί κανείς αν εφαρμόζεται ή όχι η νομοθεσία που προβλέπει απόσταση τουλάχιστον 4 μέτρων ανάμεσα στην ακτογραμμή και στα τραπεζοκαθίσματα. Υπήρξε μέριμνα στο παρελθόν ώστε η ακτογραμμή να οριοθετείται 5 έως 10 μέτρα ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ, επάνω στα (βυθισμένα) βράχια, όπως φαίνεται ξεκάθαρα από τη γαλάζια γραμμή της εικόνας, εξασφαλίζοντας έτσι αποστάσεις μεγαλύτερες των 4 μέτρων από τα τραπεζοκαθίσματα.

Όλα φυσιολογικά και νόμιμα λοιπόν. Εκτός από τα αυτονόητα δικαιώματα των λουόμενων που καταπατώνται ασύστολα. Ενώ ταυτόχρονα η περίφημη μεταβίβαση των παραλιών στο Δήμο Ραφήνας – Πικερμίου έχει μετατραπεί στο σύγχρονο Γεφύρι της Άρτας.

Ηλίας Ταρναράς είναι  πολιτικός μηχανικός, εξειδικευμένος μελετητής υδραυλικών έργων

Το beach bar στις Μαρίκες

Σετικά άρθρα
Creative People

Τελευταία Νέα