21.4 C
Athens
Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024

ΑρχικήΣΧΟΛΙΑΣΥΓΧΩΡΕΙΤΑΙ ΑΓΝΟΙΑ ΝΟΜΟΥ ΑΠΟ ΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΔΗΜΟΥ;

ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΑΙ ΑΓΝΟΙΑ ΝΟΜΟΥ ΑΠΟ ΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΔΗΜΟΥ;

Πόσο ενημερωμένα είναι τα νομικά πρόσωπα των δήμων σχετικά με διατάξεις του Καλλικράτη; Η απ’ ευθείας ανάθεση έργου του Δημοτικού Οργανισμού του δήμου Ραφήνας-Πικερμίου (ΔΟΠΑΠ) σε επιχειρηματία που είναι ταυτόχρονα μέλος του τοπικού συμβουλίου της δημοτικής κοινότητας Ραφήνας, συνηγορεί υπέρ της άποψης ότι δεν γνωρίζουν τουλάχιστον όσο καλά θα έπρεπε τη νομοθεσία.

Για του λόγου το αληθές η ανάρτηση στη διαύγεια της απ’ ευθείας ανάθεσης για τη διαμόρφωση νέου αθλητικού χώρου, (ΑΔΑ:ΩΖ4Β4650357ΙΤ 9/2/2015 αρ. πρωτ. 76 απόφαση 21/2015) όπου:

1. Εγκρίνει την απ’ ευθείας ανάθεση που πραγματοποιήθηκε από τον Πρόεδρο για δημιουργία κερκίδας & δαπέδου στην αθλητική εγκατάσταση Διώνης & νέα υποδομή φωτισμού στο λόφο Οχυρού Ραφήνας.

2. Η σχετική δαπάνη θα βαρύνει τον Κ.Α. 15.7321.01 των εξόδων του προϋπολογισμού χρήσης 2015 με τίτλο «Διαμόρφωση νέου αθλητικού χώρου».

3. Αναθέτει απευθείας την υπηρεσία στον ΓΕΡΕΝΤΕ ΒΑΪΟ ΒΥΡΩΝ, GREEK CANADIAN ELECTRICIAN, ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΕΣ, που εδρεύει στη Βγενά Ραφήνας, Αττική, οδός 103, με ΑΦΜ 049005749, ΔΟΥ Παλλήνης, Τ.Κ. 19009, έναντι αμοιβής 9.000,00 € συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 23%.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ Ν.Π.Δ.Δ.

Όλα θα ήταν όμορφα κι ωραία αν ο κ. Βάϊος-Βύρων Γερεντές δεν ήταν τοπικός σύμβουλος της δημοτικής κοινότητας Ραφήνας, οπότε έχει το ασυμβίβαστο σύμφωνα με το νόμο 3852/10 άρθρο 14 όπου αναφέρεται:

[Αρχή Τροποποίησης]«στ) Διοικητές, υποδιοικητές, πρόεδροι διοικητικών συμβουλίων, διευθύνοντες ή εντεταλμένοι σύμβουλοι των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των κρατικών νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, των δημοσίων επιχειρήσεων και των επιχειρήσεων τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το Δημόσιο με διοικη­τική πράξη ή ως μέτοχος, οι οποίοι δεν είναι αιρετοί της τοπικής αυτοδιοίκησης ή δεν έχουν εκλεγεί στα ανωτέρω αξιώματα, στους δήμους, στους οποίους έχουν την έδρα τους τα ανωτέρω νομικά πρόσωπα, μέσα στο δεκαοκτάμηνο πριν από τη διενέργεια των δημοτικών εκλογών.» – ΑΝΤΙΚ. ΤΗΣ ΠΕΡ. ΣΤ ΤΗΣ ΠΑΡ. 1 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 14 ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡ. 1 ΤΟΥ ΑΡΘ. 24 ΤΟΥ Ν. 4257/14, ΦΕΚ-93 Α/14-4-14 [Τέλος Τροποποίησης]

Και στην παράγραφο 3 σαφώς αναφέρεται:

3. Δεν μπορούν να εκλεγούν ή να είναι δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, σύμβουλοι δημοτικής ή τοπικής κοινότητας ή εκπρόσωποι της τοπικής κοινότητας:

α. Όποιοι συνδέονται με το δήμο ή τα νομικά τους πρόσωπα, εκτός από τους συνδέσμους, με σύμβαση προμήθειας, εκτέλεσης δημοτικού έργου, παροχής υπηρεσιών, παραχώρησης δικαιώματος εκμετάλλευσης δημοτικού έργου ή δημοτικής υπηρεσίας με αντικείμενο αξίας πάνω από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ ετησίως.

Κατόπιν τούτων μάλλον ο πρόεδρος του ΔΟΠΑΠ Ρ-Π θα πρέπει να είναι εξαιρετικά προσεκτικός με τις λεπτομέρειες των όσων αποφασίζει, πολύ δε περισσότερο ο διευθυντής του ΔΟΠΑΠ, καθότι ο μεν πρόεδρος και τα μέλη του Δ.Σ. τις μόνες κυρώσεις που μπορούν να έχουν είναι πολιτικές, εν αντιθέσει με το δεύτερο που μπορεί να υποστεί βαρύτερες συνέπειες.

https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A9%CE%964%CE%92465035-7%CE%99%CE%A4?inline=true

 

 

Σετικά άρθρα
Creative People

Τελευταία Νέα