17.8 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

ΑρχικήΑΡΘΡΑΛΙΜΑΝΙ ΡΑΦΗΝΑΣ: ΠΗΓΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΟΧΛΗΣΗΣ

ΛΙΜΑΝΙ ΡΑΦΗΝΑΣ: ΠΗΓΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΟΧΛΗΣΗΣ

Το λιμάνι της πόλης ήταν είναι και θα παραμείνει αναπόσπαστο μέρος της πόλης μας. Δε γίνεται όμως να «καταπιεί» την πόλη. Να «προσφέρει» μόνο επιβάρυνση , όχληση και ρύπανση στην πόλη χωρίς να συμμετέχει αντισταθμιστικά στη βελτίωση της ζωής των πολιτών της, μετατρέποντάς την απλά σε ένα απέραντο και άναρχο παρκινγκ οχημάτων ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες.

Έχει  δοκιμάσει άραγε κάποιος εκ των «ιθυνόντων», και συμπεριλαμβάνω σε αυτό και τη διοίκηση του ΟΛΡ να «περάσει» τη Φλέμινγκ όταν έχει «δέσει» πλοίο στο λιμάνι και έχουν βγει τα οχήματα?

Έχει ρωτήσει κάποιος κατοίκους ή τους επαγγελματίες του κέντρου της πόλης και της πλατείας, πώς μπορούν να κινηθούν στην πόλη το καλοκαίρι, ή να δουλέψουν τις επιχειρήσεις τους? Θα ήταν ενδιαφέρουσα η ερώτηση, αλλά κυρίως η απάντηση…

Το λιμάνι μπορεί και πρέπει να περιοριστεί στις απαραίτητες για τη λειτουργία του εγκαταστάσεις,  άρα και στους χώρους που χρειάζεται για αυτήν. Δε μπορεί η περιουσία των δημοτών να γίνεται «κτήμα» του ΤΑΙΠΕΔ για την…ανάπτυξη.

Αντί να μιλάμε λοιπόν για «κερδοφορίες» κρατικών (ακόμη) οργανισμών, και να λέμε κουβέντες κενές για ανάπτυξη με … υδροπλάνα θα ήταν ευκταίο να διαβάζαμε και μία, έστω μία, λέξη για την ανάπτυξη της πόλης που φιλοξενεί το λιμένα….    (αλήθεια υπάρχει μελέτη περιβαλλοντική ή άλλη για το ενδεχόμενο δημιουργίας υδατοδρομίων στα όρια του λιμανιού της Αγ. Μαρίνας? Σε ποιο σημείο άραγε θα γίνουν τα  bunker  των υδροπλάνων, ο ανεφοδιασμός , η συντήρηση τους κλπ κλπ?)

Η πόλη  χρειάζεται επιτέλους να μπορεί να διαχειριστεί, και να αναπλάσει επ’ ωφελεία των δημοτών της ολόκληρο το παραλιακό της μέτωπο. Με ήπια εμπορική δραστηριότητα. Με χώρους πρασίνου και αναψυχής. Πεζοδρόμους και σημεία συνάντησης των πολιτών.

Είναι αδιανόητο να παραμένει η κατάσταση «παραθαλάσσιος δήμος τουριστικού προορισμού χωρίς… θάλασσα».

Γι’ αυτό χρειάζονται απαραιτήτως έργα υποδομής από την πολιτεία σε συνεργασία με τον ΟΛΡ και το δήμο Ραφήνας-Πικερμίου, αξιοποίηση των υφισταμένων μελετών κι εκμετάλλευση των ευρωπαϊκών κονδυλίων, αλλά και των ΣΔΙΤ για :

  • ·         την ανακατεύθυνση και ομαλοποίηση της κίνησης των 500.000 σχεδόν  αυτοκινήτων που κατ’ έτος διέρχονται της πόλης, με παροχέτευση της κίνησης των οχημάτων εκτός πόλης.
  • ·         Τη σύνδεση του λιμανιού , άρα και της πόλης, με τον προαστιακό.  Είναι αδιανόητη η ύπαρξη λιμανιού τέτοιας έκτασης και κίνησης χωρίς σύνδεση με μέσο σταθερής τροχιάς (υπάρχει ήδη εκπεφρασμένη η… «βούληση» μέσω του νέου ρυθμιστικού σχεδίου για την Αττική, αλλά παραμένει εκπεφρασμένη και στα χαρτιά…
  • ·         Τη δημιουργία σύγχρονων χώρων στάθμευσης οχημάτων (ρομποτικά) εντός κι εκτός λιμένα, με συνδιαχείριση από το δήμο.
  • Είναι απολύτως απαραίτητη η σύνδεση της πόλης με την αστική συγκοινωνία
  • ·         Βασική προϋπόθεση και η επέκταση της Αττικής οδού  προς την πόλη , με υπογειοποιημένα τμήματα
  • Χρήση και διαχείριση από το δήμο Ρ-Π των παραλιών (Μαρίκες, Κόκκινο Λιμανάκι, Μπλε Λιμανάκι, Πράσινο Λιμανάκι, αλλά και της πλαζ Ραφήνας), ώστε να μπορεί ελεύθερα ο δήμος να διαμορφώσει ολόκληρο το μέτωπο αυτό σε χώρο αναψυχής για τους δημότες.
  • Συμβάσεις ελέγχου ποιότητας των υδάτων και των ιζημάτων της περιοχής. Το  πρόγραμμα αυτό θα μπορούσε να  ενταχθεί στο επόμενο ΕΠΠΕΡΑΑ, στους άξονες για την «Προστασία και Διαχείριση Υδάτινων Πόρων».
  • Δημιουργία σύγχρονης και λειτουργικής  Μαρίνας
  • Εκσυγχρονισμός του αλιευτικού καταφυγίου.

Ας ξεκινήσει η συζήτηση για κάποια από αυτά, αλλά και άλλα πολλά που ειδικότεροι εμού μπορούν να συνεισφέρουν στο διάλογο και τον προβληματισμό, και μετά ας μιλήσουμε για ανάπτυξη, της πόλης και του λιμένα. Αρμονικά και όχι σε βάρος ενός έναντι του άλλου. Το χρωστάμε σε εμάς.

 

Σετικά άρθρα
Creative People

Τελευταία Νέα