24.6 C
Athens
Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024

ΑρχικήΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΗ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗ ΒΑΔΙΖΕΙ ΤΗ ΛΕΩΦΟΡΟ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Η ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗ ΒΑΔΙΖΕΙ ΤΗ ΛΕΩΦΟΡΟ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Τα Υπουργεία Υποδομών και Ανάπτυξης έχουν υποβάλει αρχική πρόταση για ένταξη στο Juncker Plan πολλών έργων υποδομής στην Αττική (https://ec.europa.eu/eipp/desktop/en/list-view.html#c,project). Προτείνεται η άμεση δημοπράτηση με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου των ακόλουθων τεσσάρων μεσαίου μεγέθους έργων Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), με σκοπό την αναβάθμιση, επέκταση και σύνδεση της Αττικής Οδού και της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού με το λοιπό αστικό οδικό δίκτυο, καθώς και την επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αττικής και τη βελτίωση της λειτουργικότητας του. Ο συνολικός προϋπολογισμός της δαπάνης κατασκευής, μελέτης και επίβλεψης (και όχι δημοπράτησης δημοσίου έργου) ανέρχεται σε 600εκ.€ (μη περιλαμβανομένου του ΦΠΑ). Τα έργα αυτά είναι:

  1. (α) Επέκταση Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού (τμήμα Κατεχάκη – Καρέας), (β) κατασκευή Αστικής Σήραγγας Ηλιούπολης (σύνδεση Καρέα με Λεωφόρο Βουλιαγμένης) και (γ) αναβάθμιση τμήματος της Λ. Βουλιαγμένης σε αστική λεωφόρο ελεύθερης ροής από την έξοδο της σήραγγας μέχρι την Λ. Αλίμου: 170εκ.€.
  2.  (α) Αναβάθμιση του οδικού άξονα Σταυρού – Λαυρίου από Αττική Οδό προς Λαύριο και Λιμένα Λαυρίου, (β) Σταθμός Μετεπιβίβασης Κορωπίου και (γ) Συμπληρωματικά έργα Λιμένα Λαυρίου: 110εκ.€.
  3. Επέκταση Προαστιακού Σιδηροδρόμου από Κορωπί προς Λαύριο: 190εκ.€.
  4. (α) Επέκταση κλάδου Αττικής Οδού προς Ραφήνα και σύνδεση με Βόρεια είσοδο Αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος, (β) Επέκταση Προαστιακού Σιδηροδρόμου από αεροδρόμιο προς Ραφήνα, (γ) Βελτιώσεις Αττικής Οδού (κόμβος Ραφήνας, κόμβος Περιφερειακής Οδού Αιγάλεω, πρόσθετοι έξοδοι / είσοδοι κλπ), (δ) Σύνδεση Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού με Λεωφόρο Ούλοφ Πάλμε (Παράκαμψη Καισαριανής) και (ε) Δημιουργία Σταθμών Μετεπιβίβασης Προαστιακού Σιδηροδρόμου: 130εκ.€.

Η υλοποίηση των παραπάνω (4) έργων θα συμβάλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της Αττικής, στη μείωση της ανεργίας, στην αύξηση των κρατικών εσόδων από την αύξηση του κύκλου εργασιών και γενικότερα στη βελτίωση της εθνικής οικονομίας, δεδομένου του ισχυρού πολλαπλασιαστή που παρουσιάζουν οι επενδύσεις σε υποδομές μεταφορών.

Σας παρουσιάζουμε τα κεντρικά σημεία τμήματος της συνολικής πρότασης που αφορά τις “Συνδυασμένες Μεταφορές Κορωπί – Λαύριο”, συνολικού προϋπολογισμού 300εκ.€ +ΦΠΑ- που αποτελεί το μισό από το προϋπολογιζόμενο ποσό του συνολικού πακέτου Junker για την Αττική). Η πρόταση συντάχθηκε από ομάδα εργασίας μελετητών με συντονιστή τον κ. Σ. Λαμπρόπουλο, ομότιμο καθηγητή Ε.Μ.Π και υπό την επιμέλεια του κ. Ν. Τζελεπή συγκοινωνιολόγου-μελετητή. . Φυσικά, η πρόταση αυτή θα αποτελέσει τη βάση του ανταγωνιστικού διαλόγου και είναι υπό διαμόρφωση. Η παρούσα Δημοτική Αρχή και προσωπικά ο Δήμαρχος Λαυρεωτικής Δημήτρης Λουκάς είναι σε συνεχή επικοινωνία με τους μελετητές για τη γρήγορη υλοποίηση του έργου.

Παρουσιάζονται σε εικόνες :

1)      Η αναβάθμιση του υφιστάμενου Οδικού Άξονα Σταυρού- Λαυρίου, από Αττική Οδό (Κορωπί)  έως Λιμάνι Λαυρίου, προϋπολογισμού 75εκ.€ + ΦΠΑ

2)      Η επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου από Κορωπί έως Λιμένα Λαυρίου και σταθμός μετεπιβίβασης Σ.Σ. Κορωπίου, προϋπολογισμού 195εκ.€ + ΦΠΑ

3)      Τα συμπληρωματικά έργα Λιμένα Λαυρίου, προϋπολογισμού 30εκ.€+ΦΠΑ

Σετικά άρθρα
Creative People

Τελευταία Νέα