22.3 C
Athens
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

ΑρχικήΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΜΕ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΡΑΦΗΝΑΣ - ΣΠΑΤΩΝ ΠΡΟΧΩΡΑ ΤΟ ΚΕΛ ΣΤΟ ΠΛΑΤΥ ΧΩΡΑΦΙ! ΟΜΩΣ…

ΜΕ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΡΑΦΗΝΑΣ – ΣΠΑΤΩΝ ΠΡΟΧΩΡΑ ΤΟ ΚΕΛ ΣΤΟ ΠΛΑΤΥ ΧΩΡΑΦΙ! ΟΜΩΣ…

Απρόσκοπτα προχωρά πλέον το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων που θα εξυπηρετήσει τους δήμους Ραφήνας-Πικερμίου και Σπάτων-Αρτέμιδας, στην προεπιλεγείσα από ετών θέση Πλατύ Χωράφι, στα όρια των δύο δήμων μετατοπισμένο ελαφρά λίγο πιο μέσα στα Σπάτα και για να είναι ισοβαρής η συμμετοχή των δήμων, με παράλληλη μετατόπιση του αγωγού εκροής τους επεξεργασμένου λύματος λίγο μακρύτερα απ’ τον αρχικό αποδέκτη Αγ. Νικόλαο Αρτέμιδας, προς το μέρος της Ραφήνας και εντός των ορίων της.

Αφού λοιπόν ο εν λόγω σχεδιασμός πέρασε επί σειρά ετών μεταξύ Σκύλλας και Χάρυβδης, υπό τη Δαμόκλειο σπάθη των ευρωπαϊκών προστίμων που θα βαρύνουν τους προϋπολογισμούς των δύο δήμων αν δεν ενδώσουν επιτέλους στη κατασκευή – λειτουργία ΚΕΛ, σαφώς βελτιωμένος απ’ την αρχική εμφάνιση των μελετών, με καθυστέρηση τουλάχιστον πέντε ετών απ’ το 2011, πρώτο το δημοτικό συμβούλιο Ρ-Π πήρε σχεδόν ομόφωνη απόφαση υπέρ του έργου, προλαβαίνοντας μάλιστα τις ημερομηνίες που είχαν οριστεί προς τούτο, με δεύτερο προ ημερών το δημοτικό συμβούλιο Σ-Α, ενώ πρώτα είχε ξεκινήσει σωρεία μηνύσεων κατά πάντων (κράτους, όμορου δήμου Ρ-Π, ΕΥΔΑΠ κλπ.) που το μόνο που κατάφεραν είναι να γελοιοποιήσουν τη δημοτική αρχή, η οποία μετά από όλα αυτά κατά πλειοψηφία ενέκρινε το έργο.

Μακέτες που προβληματίζουν με την τελειότητα των εγκαταστάσεων του ΚΕΛ     

Να θυμίσουμε ότι υπήρξαμε απ’ αυτούς που υποστήριξαν απ’ την αρχή σε όλα τα τοπικά ΜΜΕ που συνεργαστήκαμε στα 17 χρόνια δημοσιογραφικής παρουσίας μας (ΔΗΜΟΤΗΣ αν. Αττικής, ΑΤΤΙΚΑ ΝΕΑ, ΡΕΠΟΡΤΕΡ αν. Αττικής, Αττικό Βήμα, ΔΡΟΜΕΑΣ, ΕΠΤΑΗΜΕΡΟ), αλλά και στη προσωπική μας δημοσιογραφική ιστοσελίδα τα τελευταία χρόνια, ότι η χωροθεσία του έργου δεν ήταν το ζητούμενο, όσο η κατασκευή του έργου με υψηλές προδιαγραφές όπως ακριβώς τα ΚΕΛ που λειτουργούν σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες ακόμα και μέσα στον αστικό ιστό.

Παρόλο το λάθος που έκαναν δήμαρχοι και συλλογικές οντότητες να εστιάζουν κυρίως στη χωροθεσία και την εκροή του αγωγού στη θάλασσα, το μεγάλο θετικό αποτέλεσμα των αγώνων είναι η αποφυγή ενός τεράστιου ΚΕΛ 11 δήμων και κοινοτήτων να περιορίζεται σε μόνο δύο καλλικρατικούς δήμους ή για να είμαστε πιο κοντά στη σύγκριση με όσα επικρατούσαν εκείνη την εποχή σε 3 πρώην δήμους (Ραφήνα – Σπάτα – Άρτεμις) και μία κοινότητα (Πικέρμι).

Έκτοτε ο δήμος Σπάτων – Αρτέμιδας επί θητείας Χρήστου Μάρκου τεχνοκράτη του ιδίου, όπως και πολλών δημοτικών συμβούλων πλειοψηφίας και μειοψηφίας, αγωνίστηκε για τη βελτίωση του έργου με θετικές παρεμβάσεις που συμπεριλαμβάνονται ευτυχώς στη μακέτα του έργου που αποφασίστηκε και προχωρά με τη συγκατάθεση πλέον των δύο δήμων σήμερα.

Εν τούτοις το έργο δεν μπόρεσε να υπογραφεί τότε, κατόπιν των αντιδράσεων μιας λαϊκίστικης αντίληψης ότι θα μπορούσαν τα λύματα να οδηγηθούν στη Ψυττάλεια, κάτι που αποδείχτηκε εκ των πραγμάτων ανέφικτο.

Το λάβαρο υπέρ της λύσης «Ψυττάλεια» ανέδειξε τη νέα δημοτική αρχή Σπάτων – Αρτέμιδας που κέρδισε τις εκλογές, κάτι όμως που κινδυνεύει να αποδειχτεί πύρρεια νίκη για το Δημήτρη Μάρκου που ακολουθώντας κακούς συμβουλάτορες, έφθασε στο σημείο να χαλάσει φιλίες και στο τέλος να παραδεχτεί την ήττα του με επιστολή που δημοσιοποίησε προσπαθώντας να δικαιολογήσει την απότομη κατά 360 μοίρες στροφή που αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει υπέρ του ΚΕΛ στο οποίο ήταν κάθετα αντίθετος, σε αντίθεση με το συνάδελφό του δήμαρχο Ρ-Π κ. Πιστικίδη ο οποίος έγκαιρα και χωρίς πολλές αντιδράσεις εδώ και μήνες συναίνεσε υπέρ του εν λόγω ΚΕΛ.

Τέλος καλό, όλα καλά θα μου πείτε. Επανερχόμαστε ωστόσο στο θέμα μετά τη συζήτηση που έγινε στη συνεδρίαση της Τετάρτης 16 Νοεμβρίου του δημοτικού συμβουλίου Ρ-Π όπου παρουσιάστηκαν οι μακέτες του υπό μελέτη έργου.

Μακέτες στις οποίες εμφανίζεται ένα ονειρικό έργο με κήπους, λιμνούλες με ψαράκια, υδάτινες επιφάνειες με νούφαρα, ανθόκηποι,  φυτεμένο δώμα, πεζόδρομοι, κέντρα αναψυχής και άλλα θαυμαστά πράγματα, που μακάρι να γίνουν, αλλά προκαλούν απορίες από ποιον θα κατασκευαστούν(;). Εκτός κι αν υπάρχει πίσω απ’ όλα αυτά κάποιος ιδιώτης  όπως το ίδρυμα Νιάρχος ή η Lamda Development ή κάποιος άλλος τέλος πάντων, γιατί απ’ την ΕΥΔΑΠ κανείς δεν περιμένει κάτι τέτοιο. Όλα αυτά τα φρου-φρου μας φοβίζουν περισσότερο απ’ ότι μας φόβιζε ένα αξιόπιστο εργοστάσιο ασφαλές στη λειτουργία του.

Χρειάζεται λοιπόν ιδιαίτερη προσοχή απ’ τις δημοτικές αρχές να παρακολουθήσουν το έργο στενά και να επέμβουν κατά το δυνατό στη κατασκευή και καλή λειτουργία του εργοστασίου κι όχι στο αν θα γίνουν όλα αυτά, τα οποία βεβαίως θα χρειαστούν επιπροσθέτως συνεχή φροντίδα για να παραμείνουν σε καλή κατάσταση, ακόμα κι αν υλοποιηθούν κατά πως εμφανίζονται στις μακέτες.   

Σετικά άρθρα
Creative People

Τελευταία Νέα