16.3 C
Athens
Κυριακή, 12 Μαΐου, 2024

ΑρχικήΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΤΟ ΤΑΙΠΕΔ “ΑΞΙΟΠΟΙΕΙ(!)” ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΡΑΦΗΝΑΣ ΚΙ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΕΡΙ ΑΛΛΩΝ ΤΥΡΒΑΖΕΙ!

ΤΟ ΤΑΙΠΕΔ “ΑΞΙΟΠΟΙΕΙ(!)” ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΡΑΦΗΝΑΣ ΚΙ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΕΡΙ ΑΛΛΩΝ ΤΥΡΒΑΖΕΙ!

Το λιμάνι της Ραφήνας είναι ένα από τα δέκα περιφερειακά λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος  των οποίων οι μετοχές των εταιρειών που έχουν την διαχείριση των λιμένων αυτών ανήκουν κατά 100% στο ΤΑΙΠΕΔ από το 2012. Έτσι λοιπόν τον έλεγχο , τις κατευθύνσεις και τις αποφάσεις λαμβάνει το ΤΑΙΠΕΔ σε συντονισμό  με το υπουργείο  Ναυτιλίας.

Ενώ το Δημοτικό Συμβούλιο συνεδρίαζε το βράδυ στις 6/7/2017 με θέμα «συζήτηση και λήψη απόφασης περί θεμάτων που αφορούν το λιμένα Ραφήνας» με την κραυγαλέα απουσία εκπροσώπων του Οργανισμού Λιμένος , την ίδια μέρα  η Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωνε στους δημοσιογράφους την «αξιοποίησή»  του.  

Από την μια μεριά, η Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωνε, ότι  μέχρι τον Σεπτέμβρη θα έχει ολοκληρωθεί η ειδική μελέτη για τις προοπτικές αυτών των λιμανιών και στη συνέχεια θα αποφασιστεί ποια από αυτά θα δοθούν προς αξιοποίηση και τη μορφή που  θα γίνει αυτή, όπως  είτε με την πώληση μετοχών, είτε με τις παραχωρήσεις επιμέρους δραστηριοτήτων, είτε μέσω συστάδων. Ο στόχος είναι  μέχρι τα τέλη του έτους  το ΤΑΙΠΕΔ  να έχει οριστικοποιήσει  το σχέδιο για την «αξιοποίησή τους», προκειμένου  από το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων να υπάρχουν   έσοδα 2 δισ. ευρώ το 2017 και 3,5 δισ. ευρώ το 2018.

Από την άλλη, στην συνεδρίαση του Δημοτικού  Συμβουλίου, ο Δήμαρχος οριοθέτησε την συζήτηση  μόνον στο επίκαιρο κυκλοφοριακό πρόβλημα  ζητώντας την έκδοση ψηφίσματος, με αποδέκτες τους αρμοδίους και με κύριο πρόταγμα  την αντιμετώπιση του σοβαρού και υπαρκτού προβλήματος της έλλειψης των ανάλογων υποδομών σε σχέση  με το κυκλοφοριακό πρόβλημα  που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της πόλης .

Το ζήτημα της πρόσβασης στο λιμάνι στη Ραφήνας είναι ένα θέμα το οποίο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο όμως  με τη χρήση του  λιμανιού, τόσο για την τοπική κοινωνία όσο και για τον υποψήφιο «επενδυτή». Είναι αδύνατο και αντιδημοκρατικό να σχεδιάζεται η μελλοντική μορφή ενός υπερτοπικού  λιμανιού, μονοσήμαντα  και δίχως τη σύμφωνη γνώμη της τοπικής κοινωνίας.

Στην ηλεκτρονική σελίδα του Οργανισμού λιμένα, αναφέρεται ότι, στο επικαιροποιημένο  Master Plan του Λιμένα Ραφήνας προβλέπονται εκτός από τα  εξωτερικά λιμενικά έργα προστασίας, ανάπτυξη της λιμενολεκάνης,  μαρίνα τουριστικών σκαφών, λιμενική υποδομή υποδοχής κρουαζιέρας, νέες κτιριακές εγκαταστάσεις, όπως Κεντρικός Τερματικός Σταθμός, Συγκρότημα ιχθυαγοράς, Κτίρια εξυπηρέτησης μαρίνας (στέγαση χώρων υπηρεσιών και αναψυχής), Κτίριο υδατοδρομίου, Κτίριο πάρκιγκ, Συνεδριακό κέντρο. Με λίγα λόγια  υπάρχει ένα σχέδιο χερσαίων και λιμενικών εγκαταστάσεων με χωροταξική και πολεοδομική οργάνωση της χερσαίας ζώνης .

Επειδή το λιμάνι είναι οργανικά δεμένο με την πόλη, αφού βρίσκεται στην αγκαλιά της, με βάση αυτά τα δεδομένα αλλά και την αύξηση των σημερινών  δρομολογίων και προορισμών υπάρχουν αρκετά ερωτήματα, τα οποία δεν υπήρχε λόγος να τεθούν αφού οι εκπρόσωποι του Οργανισμού Λιμένα  ήταν  απόντες, αν και προσκεκλημένοι!

  • Γνωρίζουμε για πόσα δρομολόγια πλοίων έχει  τις ανάλογες προδιαγραφές το λιμάνι ;
  • Γνωρίζουμε αν έχουν εκπονηθεί και εγκριθεί οι  Ακτομηχανικές μελέτες;
  • Οι Μελέτες ανανέωσης των υδάτων;
  • Οι Μελέτες στερεομεταφοράς (αφορούν και το ρέμα Ραφήνας το οποίο σε περίπτωση μεγάλης βροχόπτωσης ο όγκος των φερτών είναι τεράστιος  λόγω και της εκτροπής του Ποδονύφτη , των μη αναδασωμένων περιοχών κλπ  );
  • Ποιες είναι οι χρήσεων γης εντός χερσαίας ζώνης Λιμένα Ραφήνας, όπως και οι όροι δόμησης και αν σε αυτό συμφωνεί ο ΡΣΑ ;
  • Συνάδουν όλες αυτές οι χρήσεις του master plan με το νέο  ρυθμιστικό; Όπως π.χ. η υποδοχή των κρουαζιερόπλοιων;
  • Ποια, θεωρείται κατά τον Οργανισμό Λιμένος, η συμβατή  λύση πρόσβασης με τον χαρακτήρα της πόλης;
  • Εγγυάται την επίλυση της πρόσβασης μέσω της  πόλης στο λιμάνι παράλληλα και συντονισμένα με την κατασκευή  των νέων του έργων και σχεδιασμών;
  • Υπάρχουν  εγκεκριμένες μελέτες πρόσβασης; 
  • Υπάρχει  κάποιο χρονοδιάγραμμα κατασκευής αυτών;

Δυστυχώς ένα τόσο πολύ σοβαρό θέμα περιορίστηκε στο δέντρο και όχι στο δάσος! Που είναι η χρήση του λιμανιού

Ποια τελικά  είναι η μορφή της ανάπτυξης λιμανιού-πόλης που θέλουμε, ποιο το ιδιοκτησιακό καθεστώς χερσαίας ζώνης – Δήμου.

Ζητήματα που χρειάζονται στρατηγικές μελέτες σχεδιασμού για την επίτευξη της αρμονικής συνύπαρξης πόλης-λιμανιού, αφού μέχρι σήμερα ο Δήμο μας στερείται του Γενικού  Πολεοδομικού  Σχεδίου ή του σημερινού Τ.Χ.Σ.

Αλήθεια, το ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου μπορεί να θεωρηθεί ότι θα είναι παρεμβατικό στις fast track διαδικασίες του ΤΑΙΠΕΔ  όταν οι αποφάσεις είναι  ήδη  ειλημμένες στη βάση της υλοποίησης  των  προαπαιτούμενων   του μνημονίου;   

 

Η Δημοτική Σύμβουλος Ραφήνας-Πικερμίου

Αμαλία Τόκα

 

 

 

 

 

 

 

 

 . 

Σετικά άρθρα
Creative People

Τελευταία Νέα