24.6 C
Athens
Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024

ΑρχικήΣΧΟΛΙΑΟ πολιτικός πολιτισμός δεν ταυτίζεται επ’ ουδενί με την κοροϊδία

Ο πολιτικός πολιτισμός δεν ταυτίζεται επ’ ουδενί με την κοροϊδία

Στον δήμο που ζούμε (Ραφήνας-Πικερμίου), στον «δήμο της καρδιάς μας» όπως λέμε στην Attica Voice (αν και διαγκωνίζεται με τον δήμο Σπάτων – Αρτέμιδας για την «καρέκλα» αυτή) πρόσφατα το ζήσαμε και αυτό (δηλαδή την συνδιαλλαγή για μια καρέκλα). Η έλλειψη πλειοψηφίας στο δημοτικό συμβούλιο του δήμου Ραφήνας-Πικερμίου, για την παράταξη του δημάρχου, του δημιούργησε την ανάγκη για μία επιπλέον ενίσχυση σε συμβούλους. Και βέβαια, τα πράγματα έδειξαν πως τίποτα δεν είχε αφεθεί στην τύχη. Και το έδειξαν πριν ακόμα τη δεύτερη εκλογική Κυριακή (όταν ο Α. Βασιλόπουλος επικεφαλής της παράταξης «Δύναμη Ανάπτυξης» που κατέκτησε την πέμπτη θέση, ήταν ο μόνος που συνεχάρη τον κο Μπουρνούς μετά την εκλογή της πρώτης Κυριακής)

Κατά τα εμπορικά ήθη του δυτικού κόσμου αυτές οι πράξεις δεν μπορεί να είναι μονοσήμαντες, να περιγράφονται δηλαδή μόνο ως «δούναι» ή μόνο ως «λαβείν». Αυτές οι πράξεις περιέχουν την αμοιβαιότητα εξορισμού. Έτσι ο παρέχων πολιτική στήριξη λαμβάνει τα σχετικά επίχειρα, τα οποία συνοψίζονται σε ένα …έπιπλο. Μία καρέκλα, κατά το διαδεδομένο μεταφορικό σχήμα.

Και δεν υπάρχει τίποτα μεμπτό σε μία συμφωνία που υπακούει στις επιταγές της ελεύθερης οικονομίας και στους κανόνες της αγοράς, αν πρόκειται για ένα εμπόρευμα όπως είναι ένα αυτοκίνητο, ένα αεροπλάνο ή ένας καφές. Αν η συνδιαλλαγή όμως αφορά έναν δήμο;  Αν αφορά την κοινωνία του, τον τόπο, την υγεία των κατοίκων του; Αν αφορά τα βουνά του και τα δάση του; Αν συνορεύει με υποδομές κλίμακας οι οποίες επιβαρύνουν την υγεία και την ποιότητα ζωής των κατοίκων; Μπορεί η συνδιαλλαγή και η «συμφωνία για την καρέκλα» να ίσταται υπεράνω αυτών των αξιών, ως ρυθμιστικός παράγοντας τους;

Η προηγούμενη δημοτική αρχή με τα καθημερινά τα έβγαζε πέρα με αρκετά προβλήματα που επιβάρυναν την κατάσταση. Τα διεκπεραίωνε. Εκεί που ήταν οικτρή ήταν στα μεγάλα. Στα συγκριτικά πλεονεκτήματα του τόπου, τα οποία έδειξε πως δεν τα θέλει γιατί θέλει να μετατρέψει τον δήμο σε αθηναϊκό προάστιο. Έδειξε πως θέλει να υποβαθμίσει τον τόπο για τους κατοίκους του και να τον καταστήσει αναλώσιμο επιχειρηματικό στόχο προς εκμετάλλευση. Άσχετα αν οι τόποι δεν καταναλώνονται και οι άνθρωποι δεν μπορεί να μετατραπούν σε εποχιακούς υπαλλήλους μεγαλοεπενδυτών ετσιθελικά.

«Απρίλης – Μάης, κοντά το θέρος» λέει η παροιμία και άσχετα αν το θέρος μόλις έφυγε, η ώρα της κρίσης είναι κοντά. Η ώρα που θα φανεί το μέγεθος της συνδιαλλαγής είναι σχεδόν τώρα. Αν και έχουμε τις δικές μας εκτιμήσεις, δεν θέλουμε να τις δούμε να επιβεβαιώνονται και  προτιμούμε να περιμένουμε τα γεγονότα και βέβαια τις αγαπημένες κατηχήσεις των συνδιαλλασσομένων περί “πολιτικού πολιτισμού“. Εννοείται πως ο πολιτικός πολιτισμός εκτός εισαγωγικών δεν ταυτίζεται επ’ ουδενί με την κοροϊδία. Για να μη μπερδευόμαστε.

Σεπτέμβρης – Οκτώβρης, κοντά και ο χειμώνας.

 

Σετικά άρθρα
Creative People

Τελευταία Νέα