23.9 C
Athens
Δευτέρα, 6 Μαΐου, 2024

ΑρχικήΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΟ Π.Σ. ΠΙΚΕΡΝΙΟΥ «ΤΟ ΔΕΙΝΟΘΗΡΙΟ» ΠΡΩΤΟΤΥΠΕΙ ΜΕ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

Ο Π.Σ. ΠΙΚΕΡΝΙΟΥ «ΤΟ ΔΕΙΝΟΘΗΡΙΟ» ΠΡΩΤΟΤΥΠΕΙ ΜΕ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Πικερμίου “το Δεινοθήριο” Διοργανώνει κύκλο μαθημάτων με θέμα: “Τέσσερα μαθήματα για το Αρχαίο θέατρο”

Έναρξη μαθημάτων: Κυριακή 9/12/2018

Διάρκεια: 4 εβδομάδες με ισάριθμες εισηγήσεις 2 ωρών η κάθε μία, και με εισηγητή τον καταξιωμένο θεατρολόγο και πανεπιστημιακό Δρ. Λεωνίδα Παπαδόπουλο.

Πληροφορίες: Οι συναντήσεις θα εξετάσουν το αρχαίο ελληνικό δράμα από τη γέννηση και τις απαρχές του, μέχρι και τις σκηνικές αναγνώσεις της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας στις αρχές του 21ου αιώνα. Κύριοι σταθμοί του: ο 5ος αιώνας και το αποκορύφωμα του τραγικού λόγου (Αισχύλος, Σοφοκλής, Ευριπίδης) καθώς και η Αττική Κωμωδία (Αριστοφάνης). Τα μαθήματα θα υποστηρίζονται με τη χρήση οπτικοακουστικού υλικού.

Συνάντηση Α’: «Από την Τελετουργία στο Αρχαίο Δράμα». Το μάθημα θα εξετάσει ζητήματα προέλευσης, πρόδρομες μορφές του αρχαίου δράματος ενώ θα ασχοληθεί με το ιστορικο-κοινωνικό πλαίσιο μέσα στο οποίο άνθησε η ελληνική δραματουργία τον 5ο αιώνα καθώς και τη θέση του θεάτρου μέσα σε αυτό.

Συνάντηση Β’: «Οι Μεγάλοι Έλληνες Τραγικοί» (Αισχύλος-Σοφοκλής). Η συνάντηση θα επικεντρωθεί στο βίο και το έργο του Αισχύλου και του Σοφοκλή

Συνάντηση Γ’: «Οι Μεγάλοι Έλληνες Τραγικοί» (Ευριπίδης). Το μάθημα θα επικεντρωθεί στο βίο και το έργο του Ευριπίδη

Συνάντηση Δ’: «Η Αρχαία Ελληνική Κωμωδία». Η διάλεξη θα ασχοληθεί με τον βίο και το έργο του Αριστοφάνη, ενώ θα μελετήσει  κύρια γνωρίσματα και τους τρόπους εξέλιξης  της  Κωμωδίας  στην Αρχαία Ελλάδα

Με την ολοκλήρωση του κύκλου μαθημάτων οι συμμετέχοντες θα λάβουν αντίστοιχη Βεβαίωση.

Δικαίωμα συμμετοχής έχει ο οποιοσδήποτε, χωρίς ηλικιακό ή μορφωτικό περιορισμό, καταβάλλοντας την αντίστοιχη συνδρομή εγγραφής.

Ημερομηνίες και χώρος διεξαγωγής των μαθημάτων

Τα μαθήματα θα υλοποιηθούν στην αίθουσα του Πολιτιστικού Συλλόγου Πικερμίου “το Δεινοθήριο” οδός Αγίας Παρασκευής 8, Τ.Κ. 190 09 / Πικέρμι

– Κυριακή 9/12/2018, ώρες 11:00 – 13:00

– Κυριακή 16/12/2018, ώρες 11:00 – 13:00

– Κυριακή 13/1/2019, ώρες 11:00 – 13:00

– Κυριακή 20/1/2019, ώρες 11:00 – 13:00

Κόστος εγγραφής: για ολόκληρο τον κύκλο μαθημάτων: 60€/ άτομο

Οδηγίες εγγραφής: με Τραπεζική Κατάθεση όλου του ποσού μέχρι και την Τρίτη 4/12 και αναφέροντας το ονοματεπώνυμό σας μαζί με ένα τηλέφωνο,

στον λογαριασμό της Εθνικής Τράπεζας:

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΙΚΕΡΜΙΟΥ, IBAN: GR2301100750000007529603461

και στη συνέχεια αποστολή του καταθετηρίου στο email: [email protected]

 

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήσετε μαζί μας:
Μήνυμα στο Facebook: Πολιτιστικός Σύλλογος Πικερμίου – Δεινοθήριο

E-mail: [email protected]

Τηλεφωνικά: 210 6039755, 6944943053 (Αλέξανδρος Καφφέζας), 6974005351 (Σπύρος Στεφανής)

 

Λίγα λόγια για τον εισηγητή Δρ. Λεωνίδα Παπαδόπουλο

 (Δρ. του τμήματος Κλασικών Σπουδών του  Kings College London –Θεατρολόγος – Σκηνοθέτης)

 

Ο Λεωνίδας Παπαδόπουλος γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Σύγχρονου Θεάτρου Αθήνας Γιώργου Κιμούλη. Αριστούχος απόφοιτος του προπτυχιακού και μεταπτυχιακού προγράμματος του τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Διδάκτωρ του τμήματος Κλασικών Σπουδών του Kingʼs College University of London. Αντικείμενο της έρευνας, η οποία πραγματοποιήθηκε με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση και του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών, τα “Ταξίδια στη Θάλασσα στην Αρχαία Ελληνική Τραγωδία” και υπεύθυνη καθηγήτρια την Edith Hall. Συνεργάστηκε, μεταξύ άλλων, ως ηθοποιός, με το Εθνικό Θέατρο, το ΚΘΒΕ, τα ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και Κοζάνης καθώς και με τους σκηνοθέτες: Ρ. Στούρουα, Ν. Μιλιβόγιεβιτς, Σ. Ουνκόβσκι, Μ. Κακογιάννη, Κ. Καζάκο, Ν. Νικολάου, Π. Μιχαηλίδη, Ν. Κοντούρη. Έχει αναλάβει τη δραματουργική επεξεργασία σε παραστάσεις αρχαίου δράματος (Αγαμέμνων, Beton 7, Σκηνοθεσία Πέρης Μιχαηλίδης, 2012 – Αγαμέμνων, ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, Σκηνοθεσία Νικαίτη Κοντούρη, 2013 – Πέρσες, ΚΘΒΕ, Σκηνοθεσία Νικαίτη Κοντούρη, 2014). Παράλληλα ασχολείται με τη μετάφραση και τη διασκευή διηγημάτων για το θέατρο. Από το 2008 εώς το 2017 υπήρξε μέλος της ελληνικής ερευνητικής ομάδας του Ευρωπαϊκού Δικτύου Έρευνας και Τεκμηρίωσης των Παραστάσεων του Αρχαίου Ελληνικού Δράματος. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος της ομάδας Γέφυρα με την οποία είχε σκηνοθετήσει τις παραστάσεις: Άθαφτοι Νεκροί, βασισμένη στο θεατρικό έργο του Irwin Shaw Θάψτε τους νεκρούς, Μικρασία, μια παράσταση μνήμης στις αλησμόνητες πατρίδες (σε συμπαραγωγή με το ΚΘΒΕ), το Χορεύοντας στην Ομίχλη της Amanda Wittington και τον Μικρό Έγιολφ του Henrik Ibsen. Σκηνοθέτησε επίσης το Τέλος του παιχνιδιού του Samuel Becket στο Θέατρο Τζένη Καρέζη με τον Κώστα Καζάκο, το Κοντραμπάσο του Patrick Suskind στο Ιλίσια-Βολανάκης, το κουβανέζικο έργο La Cocinera του Eduado Machado, ενώ φέτος παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία του, ο μονόλογος Σοφία του Ignacio Garcia May στην Οικία Κατακουζηνού και σε επιλεγμένους χώρους σε όλην την Ελλάδα. Το χειμερινό εξάμηνο του 2017-18 δίδαξε Ιστορία Θεάτρου στο Τμήμα Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου και Ανάλυση Παράστασης στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Συμμετείχε ως δραματολόγος στο Project Ιστορίας «Συνέβη στην Ελλάδα» που πραγματοποιήθηκε στο Εθνικό Θέατρο σε σκηνοθεσία Νίκου Χατζόπουλου ενώ συνεργάστηκε ως θεατρολόγος με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά στο Φεστιβάλ Νεοελληνικού Έργου με τίτλο «Η δυναμική του ελληνικού λόγου στο θέατρο».

 

 

 

 

Σετικά άρθρα
Creative People

Τελευταία Νέα