18.5 C
Athens
Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024

ΑρχικήΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΝίκος Πρίγκας: Ο ενθουσιασμός χάνεται όταν τα παιδιά συνειδητοποιήσουν πόσο απαιτητική και...

Νίκος Πρίγκας: Ο ενθουσιασμός χάνεται όταν τα παιδιά συνειδητοποιήσουν πόσο απαιτητική και δύσκολη τέχνη είναι η μουσική…

Η κατάκτηση του Χρυσού Μεταλλίου απ’ την παιδική χορωδία του Μουσικού Σχολείου Αθήνας, αποτελεί σταθμό μουσικής παιδείας για την Ελλάδα, καθώς είναι η πρώτη χορωδία ελληνικού σχολείου και μάλιστα δημόσιου χαρακτήρα, που κερδίζει χρυσό μετάλλιο σε Ολυμπιάδα Χορωδιών.

Αντανακλά την πορεία της Ευρωπαϊκής Χορωδίας του Μουσικού Σχολείου Αθήνας από την ίδρυση του το 2016, όταν ξεκίνησε η λειτουργία του σχολείου, υπό το όραμα και την καθοδήγηση του καθηγητή και μαέστρου κ. Νικόλαου Πρίγκα, ο οποίος με τη βαθιά  γνώση και το πάθος του, ενέπνευσε όλη την αποστολή καθ΄ όλη την περίοδο προετοιμασίας, που οδήγησε στην κατάκτηση του Χρυσού Μεταλλίου.

Θέλοντας να γνωρίσουμε περισσότερα για τον σπουδαίο αυτό καθηγητή, ιδρυτή και μαέστρο της Ευρωπαϊκής Χορωδίας του Μουσικού Σχολείου Αθήνας, ζητήσαμε να μας παραχωρήσει συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης, την οποία αποδέχτηκε.

Έχουμε λοιπόν την ιδιαίτερη τιμή και χαρά να τη μοιραστούμε με τους αναγνώστες μας, μαζί με τις ευχαριστίες μας για το Χρυσό Μετάλλιο της Ολυμπιάδας Χορωδιών που έφεραν στην Ελλάδα. Η Ολυμπιάδα πραγματοποιήθηκε φέτος στην Αμβέρσα του Βελγίου με συμμετοχή πάνω από 300 χορωδιών από όλο το κόσμο.

1. Πρώτα απ’ όλα να σας συγχαρούμε κε Πρίγκα για την τεράστια επιτυχία κατάκτησης του Χρυσού Μεταλλίου στην Ολυμπιάδα Χορωδιών στην Αμβέρσα.

Μιλήστε μας λίγο για τον εαυτό σας ώστε να σας γνωρίσουν οι αναγνώστες μας. Ποια είναι η έως τώρα πορεία σας; Ποιες οι σπουδές σας; Ποια τα κομβικά σημεία των συνεργασιών σας;

Μετά το δίπλωμα πιάνου από το Εθνικό Ωδείο, σπούδασα Διεύθυνση Χορωδίας στο Σάλτσμπουργκ της Αυστρίας. Η πιο σημαντική και ενδιαφέρουσα  περίοδος ήταν εκείνη που αφιέρωσα στη δημιουργία 3 διαφορετικών χορωδιών στον χώρο των Μουσικών Σχολείων: της μικτής χορωδίας του Μουσικού Σχολείου Καλαμάτας, της παιδικής χορωδίας του Μουσικού Σχολείου Αθηνών και του φωνητικού συνόλου “VOCAL ENSEMBLE MARIA CALLAS”.

Τρείς διαφορετικοί κόσμοι, τέσσερις  διαγωνισμοί, τέσσερα χρυσά και δύο αργυρά διπλώματα σε τρείς κατηγορίες ….. είναι ο  απολογισμός της διαδρομής στα δυο Μουσικά Σχολεία. Μια εμπειρία  υπέροχη, μοναδική και ανεπανάληπτη.

2 . Θα θέλατε να μας πείτε περισσότερα πράγματα για τις χορωδίες και τις άλλες δραστηριότητες του Μουσικού Σχολείου Αθηνών στο οποίο είστε Υποδιευθυντής; Πως και πότε δημιουργήθηκαν οι χορωδίες, είναι μεικτές, πόσα μέλη έχουν; Ακόμα ποιες ηλικίες παιδιών τις απαρτίζουν και ποιο είναι το ρεπερτόριό τους;

Η παιδική χορωδία ομοίων φωνών απαρτίζεται από 34 κορίτσια ηλικίας 15 έως 17 χρόνων  και το ρεπερτόριο τους εστιάζεται σε έργα  τρίφωνα και τετράφωνα των Bardos, Britten, Gjeilo, Poulenk, Mηνακάκη.

Με την προσθήκη νέων συναδέλφων στο δυναμικό του σχολείου, δημιουργήθηκαν φέτος δύο χορωδίες γυμνασίου ομοίων φωνών, η Βυζαντινή χορωδία και η χορωδία του Παραδοσιακού Συνόλου που πρόσφατα εμφανίστηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Προς το παρόν δεν υπάρχει μικτή χορωδία στο σχολείο μας μια και κάτι τέτοιο απαιτεί χρόνο και καλοδουλεμένο υλικό, κυρίως από τα αγόρια  που θα στηρίξουν τις δύο αντρικές φωνές… τους μπάσους και τους τενόρους, φωνές δυσεύρετες σ’ αυτή την ηλικία.

3 . Τι εμφανίσεις έχετε πραγματοποιήσει έως σήμερα; Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον;

H χορωδία έχει εμφανιστεί στο Μέγαρο Θεσσαλονίκης και στην Λυρική Σκηνή στο πλαίσιο φεστιβάλ παιδικών και νεανικών χορωδιών και στους δυο διεθνείς  διαγωνισμούς στην Καλαμάτα και στην Αμβέρσα.

Τον Μάιο του 2022 θα τραγουδήσουμε στο φεστιβάλ Χορωδιών που διοργανώνεται  στην Λάρισα και τον Νοέμβριο θα ταξιδέψουμε  για την Λισαβόνα για την τρίτη μας συμμετοχή σε διεθνή διαγωνισμό .

4 . Πείτε μας παρακαλώ τη γνώμη σας σχετικά με το ενδιαφέρον παιδιών και γονέων-κηδεμόνων για τη μουσική παιδεία στη σημερινή κοινωνία;

Το ενδιαφέρον υπάρχει αλλά ο ενθουσιασμός χάνεται όταν τα παιδιά συνειδητοποιήσουν πόσο απαιτητική και δύσκολη τέχνη είναι η μουσική.

Επίσης η επαγγελματική αβεβαιότητα σε όλα τα επίπεδα δυσκολεύει την απόφαση ενός νέου να αφοσιωθεί και να προετοιμαστεί για σπουδές στο εξωτερικό.

5 . Πως μπορεί (αν χρειάζεται) να βελτιωθεί η κατάσταση ώστε όλο και περισσότερα παιδιά και νέοι να αποκτήσουν μεγαλύτερη και καλύτερη μουσική παιδεία;

Το μάθημα της μουσικής όπως του θεάτρου και των καλλιτεχνικών  θα πρέπει να γίνει βασικό στοιχείο της εκπαίδευσης από την πρώτη τάξη του δημοτικού μέχρι το Λύκειο.

Οι συντονισμένες επισκέψεις σχολικών μονάδων σε χώρους και εκθέσεις για την γενικότερη αισθητική τους παιδεία, οι συναντήσεις και οι επαφές με νέους μουσικούς στο χώρο του σχολείου  και η  προβολή της δουλειάς που γίνεται στα Μουσικά Σχολεία από όλους τους φορείς και όσους ενδιαφέρονται γι αυτό που ονομάζουμε έκφραση και ύπαρξη, ίσως διαμόρφωνε ένα διαφορετικό τοπίο .

6 .Έχετε τέλος ηχογραφήσεις τραγουδιών απ’ την δουλειά σας;

Έχω ηχογραφήσει όλα τα έργα και από τις τρείς χορωδίες .Είναι οι αναμνήσεις τους, ”αυτό που τους έθρεψε τους ένωσε και αυτό που θα μείνει”, όπως έλεγε και ο Rilke….

Το πρώτο και το τέταρτο έργο από την εμφάνιση της παιδικής χορωδίας του Μουσικού Σχολείου Αθηνών στην Ολυμπιάδα Χορωδιών:

Σετικά άρθρα
Creative People

Τελευταία Νέα