19.6 C
Athens
Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024

ΑρχικήΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΠρος αξιοποίηση / αποκρατικοποίηση τα λιμάνια της Αττικής, μεταξύ αυτών Ραφήνας και...

Προς αξιοποίηση / αποκρατικοποίηση τα λιμάνια της Αττικής, μεταξύ αυτών Ραφήνας και Λαυρίου!

Ευρεία σύσκεψη πραγματοποιήθηκε σήμερα Παρασκευή 24 Ιανουαρίου μεταξύ του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, του Προέδρου και του Δ.Σ του ΤΑΙΠΕΔ Άρη Ξενόφου και Ριχάρδου Λαμπίρη αντίστοιχα, του Γ.Γ. Ναυτιλίας & Λιμενικών Υποδομών Ευάγγελου Κυριαζόπουλου, της Γ.Γ. Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής Χριστιάννας Καλογήρου, του επικεφαλής της ομάδας του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων για την αξιοποίηση των Λιμανιών και των Μαρίνων  Αθανασίου Λιάγκου και των Προέδρων & Διευθυνόντων Συμβούλων των δέκα περιφερειακών λιμανιών κάτω απ’ την δικαιοδοσία του ΤΑΙΠΕΔ προς αξιοποίηση (Αλεξανδρούπολης, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Καβάλας, Βόλου, Πάτρας και Ηρακλείου).

Ο κ. Πλακιωτάκης αφού ευχήθηκε καλή επιτυχία στις νέες διοικήσεις των λιμένων αναφέρθηκε στο πλάνο της κυβέρνησης για την επόμενη μέρα του Ελληνικού λιμενικού συστήματος σε σχέση πάντα με τα δέκα μεγάλα περιφερειακά λιμάνια της χώρας, υπογραμμίζοντας ότι πολύ σύντομα το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα είναι έτοιμο να προχωρήσει σε νομοθετικές ρυθμίσεις που θα καθορίζουν τον τρόπο μέσω των οποίων θα μετεξελιχθούν τα λιμάνια της περιφέρειας.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά θεωρεί ότι το λιμάνια μπορούν και πρέπει να καταστούν ατμομηχανές ανάπτυξης όχι μόνο της εθνικής οικονομίας, αλλά και της περιφέρειας και κάλεσε τις διοικήσεις των λιμανιών να ενημερώνουν σταθερά τις τοπικές κοινωνίες και τους τοπικούς φορείς για τα όσα σχεδιάζονται.

«Η τοπική αυτοδιοίκηση, οι φορείς των πόλεων στις οποίες βρίσκονται τα λιμάνια, αλλά και οι τοπικές κοινωνίες πρέπει είναι κοινωνοί των σχεδιασμών για το μέλλον των λιμανιών», υπογράμμισε ο κ. Πλακιωτάκης.

Προς τούτο κατατέθηκαν υπομνήματα με υπάρχοντα προβλήματα ή μη, απ’ τις διοικήσεις κάθε λιμένος, όπως και τα επόμενα βήματά τους. Η σύσκεψη κρίνεται ότι αποβλέπει στην διερεύνηση των προθέσεων για την παραχώρηση ή μη του συνόλου των δραστηριοτήτων των λιμανιών, παράλληλα με την βολιδοσκόπηση της διεθνούς επενδυτικής κοινότητας αναφορικά με τις ιδιωτικοποιήσεις αυτές.

Όσον αφορά το λιμάνι της Ραφήνας, να σημειωθεί ότι είναι το μόνο ελλειμματικό λιμάνι μεταξύ των υπολοίπων λιμένων τα οποία παραμένουν οικονομικά υγιή. Άλλο ένα πρόβλημα που παρουσιάζει, όπως τόνισε στην παρέμβασή του ο Πρόεδρος του ΟΛΡ Σπύρος Χρυσοφώτης, είναι το κυκλοφοριακό, καθώς η πρόσβαση από και προς τον λιμένα που γίνεται απ’ την κεντρική οδική αρτηρία που συνδέει την Λεωφόρο Μαραθώνος με το λιμάνι, τρία χιλιόμετρα πάνω κάτω, είναι τόσο προβληματική που χρειάζεται μισή και πλέον ώρα να διανυθεί σε ώρες αιχμής όπως ο κατάπλους των πλοίων. Ενόψει αξιοποίησης / αποκρατικοποίησης, εκτιμάται ότι αν δεν λυθεί το κυκλοφοριακό, δεν θα υπάρξει επενδυτικό ενδιαφέρον.

Κατόπιν τούτου αποφασίστηκε να τεθεί ως πρώτη προτεραιότητα η συνεργασία του Υπουργείου Ναυτιλίας με τα συναρμόδια Υπουργεία ώστε να επιτευχθούν  το συντομότερο δυνατόν κυκλοφοριακές μελέτες, τόσο με την διάνοιξη της Λεωφ. Φλέμινγκ, αλλά και άλλων υποδομών που θα εξαλείψουν το πρόβλημα τόσο υπέρ της πόλης, όσο και του λιμένος της.

 

 

 

 

 

Σετικά άρθρα
Creative People

Τελευταία Νέα