22 C
Athens
Πέμπτη, 23 Μαΐου, 2024

ΑρχικήΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΙΚΕΡΜΙΟΥ

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΙΚΕΡΜΙΟΥ

Το σχολικό συγκρότημα Πικερμίου ,στο οποίο καθημερινά προσέρχονται 600 περίπου μαθητές και εκπαιδευτικοί, παραδόθηκε σε χρήση τον Μάϊο του 2014 χωρίς να έχει προβλεφθεί ( !!!), κατά την υπερδεκαετή περίοδο ωρίμανσης και υλοποίησης του, η ασφαλής και απρόσκοπτη πρόσβαση πεζών και οχημάτων με αποτέλεσμα να δημιουργούνται καθημερινά σημαντικά προβλήματα κυκλοφορίας οχημάτων και ασφάλειας των μαθητών και διερχομένων .

Η δημοτική αρχή ,με μελέτη εξειδικευμένης ομάδας συγκοινωνιολόγων, προτείνει ολοκληρωμένη τοπική παρέμβαση με διαπλατύνεις οδών και κατασκευή καινούργιας οδού σύνδεσης ώστε να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες πρόσβασης πεζών και οχημάτων με:

1. Μεγάλα πεζοδρομία προστατευμένα στο κράσπεδο τους με μεταλλικές διατομές ώστε να είναι συνεχώς ελευθέρα και προσβάσιμα στους πεζούς

2. Λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδες ολιγόλεπτης στάσης των οχημάτων για την αποβίβαση των χρηστών

3.Υπερυψωμενες διαβάσεις πεζών που θα υποχρεώνουν την χαμηλή ταχύτητα οχημάτων

4.Δημιουργια κόμβων στην συμβολή της Αδαμοπούλου με τις δυο οδούς για την ασφαλή παροχέτευση της κυκλοφορίας.

Η λύση απεικονίζεται στο σχέδιο όπου προτείνεται:

 

  • Η διάνοιξη νέας οδού Α-Β από το ύψος των σχολείων έως την οδό Ανθέων συνολικού πλάτους 11,50 μ διπλής κυκλοφορίας με πεζοδρόμια και μια λωρίδα στάσης μικρών οχημάτων και κατάλληλες προσαρμογές στους κόμβους.
  • Η διαπλάτυνση της οδού Κοντοράβδη με συνολικό πλάτος 9,50 μ μονής κυκλοφορίας στο τμήμα Β-Δ με πεζοδρόμια, μια λωρίδα στάσης λεωφορείων – μικρών οχημάτων και μια λωρίδα διέλευσης.
  • Στο τμήμα Β-Ε της οδού Κοντοράβδη διπλή κυκλοφορία με πεζοδρόμια και συνολικό πλάτος 9,50 χωρίς λωρίδα στάσης.
  • Η δημιουργία πεζοδρομίου στην οδό Αδαμοπούλου από την Κοντοράβδη έως την Ανθέων με επιφανειακό κλείσιμο του ανοιχτού οχετού.

 Η απόκτηση των χώρων κατασκευής των έργων από τον Δήμο Ραφήνας-Πικερμίου θα γίνει με τη σύσταση αναγκαστικής δουλείας διέλευσης κατά το άρθρο 212 του Ν3463/2006. Με τη διαδικασία αυτή η κυριότητα της γης παραμένει στους εμπλεκόμενους ιδιοκτήτες και υπάρχει δυνατότητα να συνυπολογιστεί με υποχρεώσεις εισφοράς γης στην περίπτωση μελλοντικής ένταξης των ιδιοκτησιών σε σχέδιο πόλης.

 

Το έργο έχει εγγραφεί στο Τεχνικό πρόγραμμα και τον προϋπολογισμό του 2015, είναι στην φάση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης  και θα δημοπρατηθεί με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου 

Τέλος η λύση που προτείνουμε είναι προσωρινή, αλλά συμβατή με την μελέτη πολεοδόμησης που θα διαμορφώσει νέα κατάσταση οδικών προσβάσεων στην περιοχή με την απαιτούμενη διαπλάτυνση της οδού Αδαμοπούλου ώστε να εξυπηρετήσει την κυκλοφοριακή διέξοδο των οικισμών της Διώνης και Αιολίδας στο πολεοδομικό κέντρο του Πικερμίου.

Κλείνοντας με την αεροφωτογραφία του 1959 του κεντρικού Πικερμίου βλέπουμε τον   άπλετο χώρο που υπήρχε ώστε να σχεδιαστούν τότε από φωτεινά μυαλά οι δημόσιοι χώροι και προσβάσεις που ήταν απαραίτητοι για να μην ασφυκτιά σήμερα ο παλιός οικισμός . 

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΛΦΑΝΤΗΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΜΠ,M.SC.

ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΔΗΜΟΥ ΡΑΦΗΝΑΣ-ΠΙΚΕΡΜΙΟΥ

Σετικά άρθρα
Creative People

Τελευταία Νέα