19.2 C
Athens
Παρασκευή, 10 Μαΐου, 2024

ΑρχικήΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΑΠΟΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΛΟΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΟΡΘΜΕΙΑΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΩΡΩΠΟΥ-ΕΡΕΤΡΙΑΣ

ΑΠΟΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΛΟΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΟΡΘΜΕΙΑΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΩΡΩΠΟΥ-ΕΡΕΤΡΙΑΣ

Φοβερή αναταραχή έχει προκύψει στις τοπικές κοινωνίες Ωρωπού και Ερέτριας, μετά την απόφαση των πλοιοκτητών να σταματήσουν στις 31 Οκτωβρίου τα χειμερινά δρομολόγια της πορθμειακής γραμμής Ωρωπού-Ερέτριας την οποία χαρακτηρίζουν ζημιογόνα, καθώς στην περσινή χρήση καταγράφηκαν αρνητικά στοιχεία στο διάστημα μεταξύ Νοεμβρίου και Μαρτίου.

Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την 10η Σεπτεμβρίου στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι αυτοδιοικητικών, κοινωνικών και συνδικαλιστικών φορέων που διοργανώθηκε  από τη Συντονιστική Επιτροπή πολιτών και φορέων Ωρωπού και Ερέτριας, εκδόθηκε ψήφισμα για την αδιάλειπτη και απρόσκοπτη λειτουργία της γραμμής καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους.
Παίρνοντας τον λόγο ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ (συνδικαλιστικό όργανο ναυτικών) αναφέρθηκε στις πρόσφατες αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο που έγιναν με τον νόμο 4150/2013 οι οποίες στο σύνολό τους δημιουργούν σοβαρότατα προβλήματα σε όλο το Ακτοπλοϊκό δίκτυο της χώρας μας. Ακολούθως ανέλυσε αυτές τις αλλαγές και επισήμανε τις συνέπειες που εμφανίστηκαν στην φετινή περίοδο σε δεκάδες νησιά της χώρας μας.

Επισήμανε ότι ο τομέας των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών με την μεταφορά ανθρώπων και αγαθών αποτελεί βασικό πυλώνα της οικονομικής ανάπτυξης και κοινωνικής προόδου κάθε τόπου και περιοχής.

Σημείωσε ότι δεν μπορεί οι δύο περιοχές να βιώνουν την ανασφάλεια και την αβεβαιότητα από τον εκβιασμό των εφοπλιστών τα τελευταία 2-3 χρόνια για την λειτουργία των Πορθμείων.

Επίσης η ΠΕΝΕΝ επισημαίνει πως: Η συγκεκριμένη Πορθμειακή γραμμή δεν μπορεί να διακόψει την λειτουργία της έστω και για μια μέρα χωρίς να υπάρχει επεξεργασμένη λύση εναλλακτικής μεταφοράς. Όλοι οι συμμετέχοντες τόνισαν ότι η Πορθμειακή γραμμή έχει τεράστια συμβολή στην οικιστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής αλλά και στην πολύπλευρη οικονομική και κοινωνική πρόοδο που έχει συντελεστεί τα τελευταία χρόνια.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ υπογράμμισε ότι το μοντέλο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στην Ακτοπλοΐα που είχε και έχει ως πρωταρχικό σκοπό το κέρδος, έχει εξαντλήσει τον ρόλο του και επιβάλλεται ένας ριζικός θεσμικός μετασχηματισμός στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο.

Χρειάζεται η οργάνωση, ο σχεδιασμός και οι θαλάσσιες Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες να περάσουν κάτω από δημόσιο κοινωνικό έλεγχο που αποτελεί την μόνη ρεαλιστική προοπτική στην σημερινή εικόνα διάλυσης και αποδιοργάνωσης που έχει επιβάλει η ιδιωτική πρωτοβουλία στις Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

Ομόφωνα οι τοπικοί φορείς αποφάσισαν να συντονίσουν την δράση τους, να αναπτύξουν αγώνες και πολύμορφες κινητοποιήσεις για να μην περάσουν οι σχεδιασμοί πλοιοκτησίας και Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για την διακοπή της Πορθμειακής γραμμής.

Για τον σκοπό αυτόν εγκρίθηκε σχετικό ψήφισμα και συμφωνήθηκε να γίνουν συναντήσεις με τα πολιτικά κόμματα ενώ τις επόμενες ημέρες θα καθορισθεί ημερομηνία για την μετάβαση των κατοίκων και την πραγματοποίηση μαζικού διαβήματος στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου”.

Το εν λόγω ψήφισμα συζητήθηκε και υιοθετήθηκε προσφάτως και από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, το οποίο εξέφρασε τη συμπαράσταση και τη βούλησή του για συνεργασία με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, τους δύο εμπλεκόμενους Δήμους και τις Συντονιστικές Επιτροπές Πολιτών και Φορέων των περιοχών, για την εξεύρεση λύσεων και τη διεκδίκηση συνέχισης λειτουργίας της πορθμειακής γραμμής.

Για την εν λόγω υπόθεση κατέθεσαν σχετικές επερωτήσεις προς τον αρμόδιο υπουργό, ο βουλευτής της Ν.Δ. κ. Βλάχος και οι βουλευτές της ΔΗΜΑΡ κύριες/ος Γιαννακάκη, Ρεπούση και Αναγνωστάκης.  

 

 

Σετικά άρθρα
Creative People

Τελευταία Νέα