22.8 C
Athens
Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024

ΑρχικήΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ«Οι Γάλλοι μας ζήτησαν να φτιάξουμε τμήματα και της δικής τους φρεγάτας»

«Οι Γάλλοι μας ζήτησαν να φτιάξουμε τμήματα και της δικής τους φρεγάτας»

Τα πέντε τμήματα της γάστρας του πλοίου που κατασκευάστηκαν στη Σαλαμίνα θα μεταφερθούν στη Λοριάν της βορειοδυτικής Γαλλίας προκειμένου να προχωρήσει η συναρμολόγηση

Σταύρος Ιωαννίδης Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Σημαντικά μέρη της φρεγάτας Φορμίων κατασκευάστηκαν από ελληνικά χέρια και με ελληνική ψυχή». Με αυτά τα λόγια, ο αρχηγός Στόλου, αντιναύαρχος Πολυχρόνης Κουλούρης, εξέφρασε την ικανοποίηση του Πολεμικού Ναυτικού για την πρόοδο στις εργασίες της 3ης ελληνικής FDI και για το γεγονός ότι πέντε τμήματα (μπλοκ) του πλοίου κατασκευάστηκαν στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στα ναυπηγεία Σαλαμίνας.

Πρόκειται για τμήματα της γάστρας του πλοίου και συγκεκριμένα, δύο τμήματα της πλώρης και τρία της πρύμνης. Τα μπλοκ της πλώρης χρειάστηκαν επιπλέον ενισχύσεις στη συγκόλληση των ελασμάτων καθώς εκεί θα εγκατασταθεί το πυροβόλο Super Rapido των 72 χιλιοστών, με πληροφορίες της «Κ» να αναφέρουν πως τα βλήματα που θα χρησιμοποιεί θα είναι τύπου Vulcano. Εξίσου σημαντικά είναι και τα τρία μπλοκ της πρύμνης που συνιστούν το επίστεγο του οργανικού ελικοπτέρου της φρεγάτας. Σύμφωνα με τον έως τώρα σχεδιασμό, στο άνω μέρος του τμήματος προγραμματίζεται να εγκατασταθεί το σύστημα εγγύς προστασίας RAM με 21 πυραύλους που αποτελεί την τελευταία γραμμή άμυνας του πλοίου έναντι κύριων απειλών όπως πύραυλοι και μη επανδρωμένα αεροσκάφη.

«Οι Γάλλοι μας ζήτησαν να φτιάξουμε τμήματα και της δικής τους φρεγάτας»-1
Στη Σαλαμίνα κατασκευάστηκαν δύο τμήματα της πλώρης και τρία της πρύμνης. – Φωτ.: Καθημερινή.

Η F-603 Φορμίων, η 3η ελληνική FDI και 4η στη σειρά παραγωγής του προγράμματος, θα είναι το πρώτο πλοίο που θα κατασκευαστεί εξαρχής με τη διαμόρφωση την οποία ζήτησε το Πολεμικό Ναυτικό. Θα διαθέτει περισσότερα κελιά για τους αντιαεροπορικούς πυραύλους Aster-30 και εγκατεστημένο το σύστημα εγγύς προστασίας RAM. Τα δύο «αδέλφια» του, η F-601 Κίμων και η F-602 Νέαρχος κατασκευάζονται με βάση τη γαλλική διαμόρφωση και θα αποκτήσουν τα επιπλέον συστήματα στον πρώτο τους δεξαμενισμό, το 2027.

«Νιώθουμε υπερήφανοι»

«Πιάνει πολύ υψηλές ταχύτητες και έχει τα πιο εξελιγμένα ελάσματα, είμαστε όλοι υπερήφανοι και νιώθουμε πολύ όμορφα που ύστερα από λίγους μήνες θα είναι πάλι εδώ στον Ναύσταθμο και θα βλέπουμε τον “Φορμίωνα” στη θάλασσα» λέει στην «Κ» ο Μανώλης Ριτζάκης, υπεύθυνος του τμήματος συγκολλήσεων του ναυπηγείου. «Κάθε βράδυ που φεύγουμε, βλέπουμε και κάτι καινούργιο να μπαίνει πάνω στα κομμάτια της φρεγάτας και νιώθουμε συγκίνηση» προσθέτει. «Ολα πήγαν τέλεια» λέει στην «Κ» και ο υπεύθυνος των ελασματουργών, Ιωάννης Παναγιωτάκης. «Είχε πολλές προκλήσεις, έπρεπε όλα να υπολογιστούν στο χιλιοστό. Ομως, οι Γάλλοι είναι πολύ ικανοποιημένοι και μας ζήτησαν να φτιάξουμε τμήματα και της δικής τους φρεγάτας» αναφέρει.

Η Salamis Shipyards και η κατασκευάστρια Group Naval υπέγραψαν μνημόνιο αποδοχής των τμημάτων της φρεγάτας Φορμίων τα οποία θα μεταφερθούν στη Λοριάν της βορειοδυτικής Γαλλίας προκειμένου να προχωρήσει η συναρμολόγηση του πλοίου. Το ναυπηγείο θα κατασκευάσει τα ίδια τμήματα και για τη 2η FDI του γαλλικού Ναυτικού ενώ υπάρχει προαίρεση κατασκευής τμημάτων για τέσσερα ακόμη πλοία, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ναυπηγείου, Γιώργος Κόρος.

«Οι Γάλλοι μας ζήτησαν να φτιάξουμε τμήματα και της δικής τους φρεγάτας»-2
Η φρεγάτα Νέαρχος – Φωτ.: Group Naval

«Τρέχει» ο Νέαρχος

Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η ναυπήγηση της 2ης ελληνικής FDI, της F-602 Νέαρχος. Πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε και τοποθετήθηκε η πλώρη ενώ απομένουν εργασίες λίγων μηνών μέχρι την τεχνική καθέλκυση του πλοίου. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το β’ εξάμηνο του 2024 θα ξεκινήσουν οι δοκιμές της F-601 Κίμων και θα ακολουθήσει η Νέαρχος στις αρχές του 2025. Λίγο πριν την εκπνοή του 2024, θα μπει στη ναυπηγική κλίνη η φρεγάτα Φορμίων. Αν όλα εξελιχθούν σύμφωνα με τον προγραμματισμό των κατασκευαστών, το Πολεμικό Ναυτικό θα παραλάβει τη φρεγάτα Κίμων την άνοιξη του 2025 και τον Οκτώβριο του ίδιου έτους τη φρεγάτα ΝέαρχοςΕναν χρόνο αργότερα θα γίνει η παραλαβή της Φορμίων, με την οποία θα ολοκληρωθεί το ελληνικό πρόγραμμα FDI.

Μέχρι το καλοκαίρι αναμένεται να μεταβούν στη Λοριάν της Γαλλίας οι βασικοί πυρήνες των πληρωμάτων των δύο πρώτων ελληνικών FDI ώστε να ξεκινήσει η εκπαίδευσή τους στα σύγχρονα συστήματα των πλοίων. Για λόγους οικονομίας κλίμακος, αποφασίστηκε η εκπαίδευση των δύο πληρωμάτων να πραγματοποιηθεί ταυτόχρονα.

Αποτρεπτική ισχύς

Η ένταξη των FDI στον ελληνικό Στόλο παρομοιάζεται με «άλμα» στο μέλλον. Για πρώτη φορά, ύστερα από τρεις δεκαετίες η Ελλάδα αποκτά νέα κύρια μονάδα επιφανείας, με εξαιρετικές δυνατότητες αεράμυνας περιοχής, χάρη στον συνδυασμό του ραντάρ Seafire και των πυραύλων Aster-30.

«Στο θέατρο επιχειρήσεων της Αν. Μεσογείου που εξελίσσεται ολοένα και πιο σύνθετο και απαιτητικό, επιβάλλεται η παρουσία μας με ένα Ναυτικό σύγχρονο και ικανό να παράγει αποτρεπτική ισχύ. Ικανό να προασπίσει τα εθνικά συμφέροντα έναντι οποιασδήποτε πρόκλησης ή απειλής» τόνισε ο αρχηγός Στόλου, αντιναύαρχος Πολυχρόνης Κουλούρης κατά την παρουσίαση των πέντε μπλοκ της Φορμίων.

«Οι Γάλλοι μας ζήτησαν να φτιάξουμε τμήματα και της δικής τους φρεγάτας»-3
Πηγή: «Καθημερινή»
«Οι Γάλλοι μας ζήτησαν να φτιάξουμε τμήματα και της δικής τους φρεγάτας»-4
Πηγή: «Καθημερινή»

Ο  Ιταλός υπουργός Εξωτερικών Αντόνιο Ταγιάνι

Για τις προκλήσεις ασφαλείας στην ευρύτερη περιοχή και την ανάγκη σεβασμού του Διεθνούς Δικαίου και του Διεθνούς Δικαίου της Θάλασσας, συζήτησαν ο Νίκος Δένδιας και ο Ιταλός πρέσβης στην Αθήνα, ενώ ο υπουργός Εξωτερικών της Ιταλίας, Αντόνιο Ταγιάνι, μιλώντας στην Corriere della Sera, επιβεβαίωσε πως το Στρατηγείο της ευρωπαϊκής επιχείρησης «Ασπίδες» θα στηθεί στη Λάρισα με διοικητή Ελληνα υποναύαρχο, ενώ, εν πλω διοικητής στην πρώτη φάση της επιχείρησης θα αναλάβει Ιταλός αξιωματικός.

Σετικά άρθρα
Creative People

Τελευταία Νέα