20 C
Athens
Σάββατο, 4 Μαΐου, 2024

ΑρχικήΣΧΟΛΙΑΡΑΦΗΝΑ: ΕΝΟΧΟ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ! ΑΘΩΑ Η ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΦΛΕΜΙΝΓΚ;

ΡΑΦΗΝΑ: ΕΝΟΧΟ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ! ΑΘΩΑ Η ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΦΛΕΜΙΝΓΚ;

Εδώ και πολλές 10ετίες ξεκινά η διαμάχη μεταξύ λιμένος – πόλης Ραφήνας. Τούτο γιατί οι κάτοικοι απ’ την εποχή που η Ραφήνα ήταν μια γραφική κοινότητα, ποτέ δεν κατάλαβαν ή δεν έδωσαν σημασία στη σπουδαιότητα του λιμανιού τους.

Περίπου μια 40ετία θυμάμαι οι κρατούντες την τύχη της Ραφήνας, βροντοφώναζαν «έξω το λιμάνι!», «δε θέλουμε λιμάνι» και για να ενισχύσουν την αντίρρησή τους όχι μόνο έκλειναν το δρόμο προς το λιμάνι, αλλά δεν άνοιγαν τη Λεωφ. Φλέμινγκ για να εμποδίσουν την επέκταση του λιμένος.

Βάση αυτής της λογικής η δημοτική αρχή Κεχαγιόγλου, απεμπόλησε το δικαίωμα της Ραφήνας να γίνει Ολυμπιακός δήμος το 2004, τότε που θα μπορούσε να είχε γίνει η διάνοιξη της Φλέμινγκ, με πιθανή υπογειοποίησή της, αποκλείστηκε ο ερχομός του προαστιακού κι η εφαρμογή του master plan για το λιμάνι.

«Δώστε τα λεφτά στο Λαύριο, φτιάχτε το λιμάνι στο Λαύριο. Εμείς δεν θέλουμε λιμάνι» ήταν τα λόγια της τότε δημοτικής αρχής. Με τούτα και με κείνα η λεωφόρος Φλέμινγκ παρέμεινε στο στάδιο που βρισκόταν απ’ όταν κατασκευάστηκε, ενώ το λιμάνι συνεχώς αναπτυσσόταν εις βάρος της πόλης.      

Έτσι φτάσαμε στο σημερινό κομφούζιο, με το κυκλοφοριακό να πνίγει την πόλη, που αντί να ευημερεί όπως όλες οι πόλεις που φιλοξενούν λιμάνια, να ασφυκτιά και να μαραζώνει. Κι επειδή σε τέτοιες καταστάσεις πάντα κάποιος πρέπει να φταίει ο κύβος πέφτει στον Οργανισμό Λιμένος Ραφήνας που αυξάνει την επιβατική κίνηση του λιμένος με νέους θαλάσσιους προορισμούς και πλοία.

Ούτε λόγος βέβαια να σκεφτεί κάποιος ότι γι’ αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση που βιώνουν οι κάτοικοι, που δε μπορούν να κυκλοφορήσουν εντός και εκτός πόλης ιδίως το καλοκαίρι, φταίει η μη διάνοιξη της κεντρικής οδικής αρτηρίας (λεωφ. Φλέμινγκ) που προκαλεί το κυκλοφοριακό έμφραγμα στη πόλη.

Μήπως επιτέλους θα πρέπει να σκεφτούν οι αιρετοί όλων των παρατάξεων, ότι χρειάζεται διάνοιξη (by pass) της φραγμένης οδικής αρτηρίας της Ραφήνας;

Μήπως επιτέλους να συνεννοηθούν με την ηγεσία του Ο.Λ.Ρ. και μαζί να ζητήσουν απ’ τη Πολιτεία να μεριμνήσει το ταχύτερο αυτή τη διάνοιξη;

Μήπως πρέπει επιτέλους να εφαρμοστούν στη πράξη οι έτοιμες κυκλοφοριακές μελέτες ώστε να αποσυμφορηθούν  οι δύο καίριες οδοί, Αραφηνιδών Αλών και Χρυσοστόμου Σμύρνης;

Μήπως να αρχίσουν να πέφτουν πρόστιμα για παράνομη έστω κι ολιγόλεπτη στάθμευση μπροστά σε τράπεζες και καταστήματα του κέντρου της πόλης;

Και για να κλείσουμε να επισημάνουμε ότι είναι ντροπή σε συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου που ούτως ή άλλως ξεκινούν πολύ αργά, σημαντικά θέματα να μπαίνουν τελευταία, όταν οι περισσότεροι σύμβουλοι έχουν εγκαταλείψει την αίθουσα. Βλέπετε δεν είναι όλοι άνεργοι ή συνταξιούχοι ή έχουν την ευχέρεια να πάνε αργότερα την επομένη στη δουλειά τους.

Τούτο γιατί και στην αυριανή συνεδρίαση του Σώματος που αρχίζει στις 9 το βράδυ, η συζήτηση και η λήψη απόφασης γύρω από θέματα που αφορούν τον Λιμένα Ραφήνας έχει μπει στην τελευταία θέση και μάλιστα έχει το “τυχερό” νούμερο 13!

 

 

Σετικά άρθρα
Creative People

Τελευταία Νέα